رئیس‌جمهور برزیل زیر بار اتهام فساد نرفت

کدخبر: ۱۷۳۳۸۶
رئیس‌جمهور برزیل ضمن رد کردن اتهام دریافت رشوه به عنوان یک "داستان بی‌مایه" تاکید کرد، هیچ سندی در این خصوص وجود ندارد و با این اتهامات مبارزه خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، میشل تامر، رئیس‌جمهور برزیل در نخستین واکنش علنی خود از زمانی که رودریگو جانات، دادستان ارشد این کشور این اتهام فساد را در دادگاه عالی علیه وی اعلام کرد، گفت: این اتهام یک دروغ است. سند دقیق از اینکه من این پول را دریافت کرده‌ام کجاست؟

تامر از جانات برای ساختن یک داستان بی‌اساس با هدف فلج کردن برزیل همزمان با اینکه برای خروج از یک رکود شدید تلاش می‌کند، به شدت انتقاد کرد.

وی گفت: اجازه نخواهم داد تا به جرائمی که مرتکب نشده‌ام متهم شوم. قصد و نیت من تنها تلاش برای برزیل است. من از مبارزه در برابر این اتهامات طفره نخواهم رفت.

تامر نخستین رئیس‌جمهور برزیل است که ضمن برعهده داشتن زمام کشور با اتهامات کیفری مواجه می‌شود.

وی به دریافت رشوه از یک کمپانی بزرگ بسته بندی گوشت متهم شده است.

تامر همچنین به خاطر اتهامات جلوگیری از اجرای عدالت و عضویت در یک سازمان جنایی تحت تعقیب قرار دارد.

اگر مجلس عوام کنگره با دو سوم آرای اکثریت این اتهام را بپذیرد، تامر به مدت ۱۸۰ روز تعلیق خواهد شد و در دادگاه عالی محاکمه می‌شود.

با این حال معاونین تامر اطمینان دادند که وی می‌تواند حمایت کنگره را برای رفع اتهام به دست آورد.

جانات در واکنش به بیانیه تامر تاکید کرد: اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد که هیچ شک و تردیدی را درباره این عضو یا رهبر این جرم فساد گسترده باقی نخواهد گذاشت.

در همین حال بسیاری از مردم عادی برزیل اعلام کردند که اعتماد خود را به تمامی سیاستمدارانشان از دست داده‌اند.

میزان محبوبیت کنونی تامر در حال حاضر تنها هفت درصد بوده که حتی از میزان محبوبیت دیلما روسف، رئیس‌جمهور سابق برزیل در زمان استیضاح و برکناری‌اش نیز کمتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید