حاشیه های بی پایان یک سریال رمضانی

کدخبر: ۱۷۳۳۹۶
«آخرین قسمت سریال «زیر پای مادر» (لبخند رخساره) ساخته بهرنگ توفیقی که برای پخش در ماه رمضان در کنداکتور شبکه یک قرار گرفته بود هم دچار سانسور شد تا سریال حاشیه‌های این سریال که در طول این یکی، دو هفته بیشتر شده بود، کامل شود.»
حاشیه های بی پایان یک سریال رمضانی

به گزارش ایسنا، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت:‌ «واکنش‌ها به پایان‌بندی این سریال در فضای مجازی از سوی مخاطبان شروع شد؛ واکنش‌هایی که بعدها پریوش نظریه، بازیگر نقش «رخساره» و کامبیز دیرباز، بازیگر نقش «خلیل کبابی» هم با آن همراه شدند و هر کدام از آنها در صفحات شخصی‌شان به پایان‌بندی این سریال اعتراض کردند.

پریوش نظریه از حذف یکی از سکانس‌های اصلی این سریال در قسمت پایانی خبر داد و در واکنش به این قسمت پایانی که یکشنبه شب روی آنتن شبکه یک رفت، نوشت: «اسم سریال که تغییر کرد... سکانسی اصلی که سانسور شد... فینالی که حذف شد... طفلک رخساره... طفلک نویسنده... طفلک کارگردان.»

نظریه از هشتگ لبخند - رخساره برای این پستش استفاده کرد تا اشاره‌ای داشته باشد به نام اصلی این سریال که بعدها با توجه به پخش آن در ماه رمضان به «زیر پای مادر» تغییر کرده بود.

کامبیز دیرباز کمی دیرتر به پریوش نظریه ملحق شد. این بازیگر ابتدا در پستی همزمان با پخش قسمت پایانی این سریال با نقش خلیل کبابی خداحافظی کرد و آرزو کرد تا بتواند چیزهایی را که از این نقش یاد گرفته، در زندگی واقعی‌اش ادامه دهد اما حجم انتقادات به پایان‌بندی سریال «زیر پای مادر» باعث شد تا دیرباز در پست دیگری در روز دوشنبه با انتشار عکس‌هایی از واکنش‌های مجازی به «زیر پای مادر» از حق دادن به مخاطب برای ناراضی بودن از پایان این سریال بگوید. دیرباز در ادامه از مخاطبان هم عذرخواهی کرد و نوشت: «امیدوارم سهل‌انگاری و قصور و بی‌توجهی به سلیقه مثال‌زدنی تک‌تک شما عزیزان رو به بزرگی و مرام ایرونی خودتون ببخشید ولی این رو بدونید که من و همکارانم تمام تلاش و توانمون رو گذاشتیم که شما راضی باشید اما...»

اما واکنش‌ها به پایان‌بندی این سریال از صفحه اینستاگرام سریال «زیر پای مادر» شروع شد و مخاطبان زیر پستی که از پخش آخرین قسمت این سریال خبر می‌داد، از پیش‌بینی اتفاقات قسمت آخر گرفته تا اعتراض به پایان‌بندی آن را ردیف کردند. دامنه اعتراضات به توییتر هم کشیده شد. بخشی از این اعتراضات هم شخص سعید نعمت‌الله، نویسنده این سریال را هدف می‌گرفت. اعتراضاتی که به‌ نظر می‌رسید زیاد هم به او مربوط نباشد.

او پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» از عدم تغییر فیلمنامه این سریال گفت و تغییراتی که در آن اعمال شده را با زمان پخش آن یعنی ماه رمضان مرتبط دانست و گفت: «لبخند رخساره» اصلا برای ماه رمضان نبود اما به نظر می‌رسد واکنش‌ها به سانسور بخش پایانی این سریال تازه کلید خورده باشد.

هنوز بهرنگ توفیقی، کارگردان این سریال یا زینب تقوایی، تهیه‌کننده آن در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند و از آن طرف مسوولان صداوسیما هم هیچ توضیحی در مورد این تغییرات نداده‌اند. تجربه ولی ثابت کرده که برای چنین واکنش‌هایی اول باید چند روزی صبر کرد و کمی که گذشت بی‌خیال همه‌ چیز شد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید