پشت پرده برگزاری دربی دوستانه استقلال و پرسپولیس در آلمان!

کدخبر: ۱۷۳۴۴۵
خبری مبنی بر برگزاری دیدار دوستانه پرسپولیس و استقلال در هفته پایانی تیرماه در مونیخ در رسانه ها منتشر شده که هنوز هیچ یک از مقامات رسمی دو باشگاه آن را تأیید نکرده اند.
پشت پرده برگزاری دربی دوستانه استقلال و پرسپولیس در آلمان!

به گزارشتابناک یک روزنامه هواداری خبر داده که این بازی با نظر حامی مالی دو تیم پرسپولیس و استقلال مقرر شده است و این دو تیم محبوب پایتخت بدون اینکه سود و حقوقشان از برگزاری این دیدار مشخص شده باشد، پیش از آغاز فصل هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران در خارج از کشور به مصاف هم می روند.

برگزاری چنین دیداری آن هم در قلب اروپا، درآمدهای هنگفتی دارد. این درآمدها شامل حق پخش تلویزیونی، سود تبلیغات محیطی، بلیت فروشی به هواداران تشنه سرخابی در اروپا و حتی آمریکا و حتی فروش البسه و پرچم دو تیم است که هنوز اعلام نشده قرار است بر چه اساسی تقسیم شود. این بازی می تواند یکی از ترفندهای اسپانسر شکست خورده و بدهکار در پس دادن بدهی میلیاردی اش به پرسپولیس و استقلال باشد.

گفته شده این دیدار به میزبانی شهر مونیخ یا بیله فلد در هفته پایانی تیرماه برگزار خواهد شد. آبی پوشان تهرانی 12 تیرماه به ارمنستان سفر می کنند و پس از برپایی اردویشان در این کشور به آلمان سفر خواهند کرد. همچنین قرار است سرخپوشان تهرانی هم پس از برپایی اردویشان در اوکراین، راهی یکی از این دو شهر ژرمن ها شوند تا به همراه شاگردان علیرضا منصوریان در دو کمپ جداگانه تمرینات پیش از این دیدار دوستانه را برگزار کنند.

ضرورت های متعدد امنیتی و سیاسی این دیدار بزرگ در اروپا و همچنین ملاحظاتی که در پوشش رسانه ای دیدار وجود دارد، باور انجام آن را بسیار سخت می کند. اعلام کنندگان این خبر غیررسمی قطعا در حال تست کردن واکنش نهادهای مسئول داخلی هستند تا اگر مسأله خاصی نبود، پای مدیران عامل دو باشگاه را هم به این پرونده باز کنند. مدیران دو باشگاه خوب می دانند در صورت وقوع هرگونه اتفاق خارج از کنترل، آنها مسئول قطعی عواقب خواهند بود. 

یکی دیگر از ابهامات این دیدار، موافقت وزارت خارجه ایران و شورای برون مرزی وزارت ورزش است که گویا منتشرکننده این خبر آن را در نظر نگرفته است. امنیت چنین دیدار بزرگی در اروپا و موافقت کشور و شهر میزبان هم از دیگر شروط برگزاری دربی اروپایی تهران است.

یکی دیگر از دلایل اصرار حامی پیامکی به برگزاری این دیدار خارج از مرزها، فروختن حق پخش آن به شبکه های خارجی یا مجبور کردن صداوسیمای ایران به پرداخت پول به سرخابی هاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید