کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به کجا رسید؟

کدخبر: ۱۷۵۱۲۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کماکان مبلغ و اعتبار مورد نظر در ارتباط با طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال جاری تعیین نشده است، گفت: در این رابطه کماکان در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم.
کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به کجا رسید؟

محسن صالحی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال ۱۳۹۶ که قرار بود تا یک ماه آینده کلید بخورد، اظهار کرد: در مورد مبلغ و اعتبار کارت اعتباری خرید کالای ایرانی در سال جدید کماکان به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم و در حال مذاکره با بانک مرکزی هستیم.

وی ادامه داد: در صورتی که در مورد رقم خرید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی و اعتبار مورد نیاز جهت اجرای این طرح به تفاهم برسیم، زمان دقیق اجرای طرح مشخص خواهد شد و پروژه به صورت رسمی کلید خواهد خورد، چرا که این مسئله تکلیفی است که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، پس از آنکه طرح اعتباری خرید کالای ایرانی در سال گذشته با مشکلات متعددی روبرو شد و در مجموع طرحی ناموفق نام گرفت، مجددا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری اجرای طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را با ایجاد تغییر و اصلاح به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تکلیف کرده است. با این وجود حدود یک هفته قبل بود که معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایسنا از اجرای طرح جدید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی تا یک ماه آینده خبر داد که در زمان حاضر حدود سه هفته دیگر تا پایان موعد تعیین شده زمان باقی است.

دو چالشی که سال گذشته طرح اعتباری خرید کالای ایرانی با آن روبرو بود، میزان تسهیلات در نظر گرفته شده توسط بانک مرکزی و نیز لیست کالاهای مورد نظر بود که به نظر می‌رسد در این راستا با تغییراتی در سال جاری روبرو خواهیم بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید