عربستان حصر سیاسی - اقتصادی قطر را ادامه می دهد

کدخبر: ۱۷۵۹۷۳
در حالی که دوحه همچنان بر دفاع از حاکمیت سرزمینی خود علیه کشورهای تحریم کننده ادامه می دهد،شبکه خبری العربیه امروز (دوشنبه) در تارنمای خود نوشت: وزرای سعودی در نشست امروز خود تصمیم گرفتند تا تحقق کامل همه خواسته های خود از قطر، دست از تحریم این کشور برندارند.
عربستان حصر سیاسی - اقتصادی قطر را ادامه می دهد

به گزارش ایرنا، شبکه خبری العربیه وابسته به آل سعود با اعلام این خبر، افزود: وزرای کابینه عربستان در نشست امروز خود که به ریاست ملک سلمان پادشاه عربستان در شهر جده برگزار شد، تاکید کردند، تا زمانی که تمامی خواسته های مطرح شده علیه قطر تحقق پیدا نکند، به تحریم های خود ادامه داده و به هیچ عنوان کوتاه نخواهند آمد.

در ابتدای این نشست، پادشاه عربستان تصریح کرد: قطر باید با دست کشیدن از حمایت های خود از تروریسم، ثبات و امنیت را در منطقه تضمین کند.

ملک سلمان در ادامه حمایت آمریکا از ریاض در مسیر مبارزه با تروریسم را مهم دانست و مدعی شد که عربستان در جهت مبارزه با تروریسم و ریشه کنی آن، آماده همکاری با همه کشورها است.

در راستای تلاش های دیپلماتیک بین المللی برای حل بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، وزرای خارجه آلمان، انگلیس، آمریکا و فرانسه به این کشورها سفر کردند و انتظار می رود در روزهای آینده مقامات بین المللی بیشتری به این کشورها سفر کنند.

این تلاش های دیپلماتیک تاکنون هیچ نتیجه ای در بر نداشته و نتوانسته است تنش بین این کشورها را کاهش دهد.

ماه گذشته عربستان، امارات، بحرین و مصر در پی انتشار مطالبی منتسب به امیر قطر در رسانه های این کشور، با متهم کردن دولت دوحه به «حمایت از تروریسم» روابط سیاسی خود را با آن کشور ‏قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند.‏

قطر این خواسته ها را بر خلاف حق حاکمیت ملی خود دانسته و رد کرده است.‏

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید