واکنش دادستان تهران به نامه دفاع احمدی نژاد از بقایی / ادعا به گونه ای بود که گویا متهم در زندان هارون الرشید بوده است!

کدخبر: ۱۷۶۱۲۳
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به نامه محمود احمدی نژاد در دفاع از حمید بقایی واکنش نشان داد. اگر چه دادستان تهران به نام رئیس جمهوری سابق اشاره نکرد اما کدهایی داد که ذهن را به نامی به غیر از احمدی نژاد و بقایی نمی رساند.
واکنش دادستان تهران به نامه دفاع احمدی نژاد از بقایی / ادعا به گونه ای بود که گویا متهم در زندان هارون الرشید بوده است!

به گزارش میزان ، دادستان تهران ، در خصوص هجمه‌های وارده به قوه قضاییه در جریان رسیدگی به پرونده‌های با موضوع فساد اظهار داشت: وقتی متهمان به فسادهای کلان تحت تعقیب قرار می‌گیرند، اولین ادعا این است که اقدامات دادستانی و مراجع قضایی سیاسی است.

دادستان تهران در بیان مصداقی از هجمه‌های ایراد شده به قوه قضاییه در جریان رسیدگی به پرونده‌های فساد، اظهار داشت: هفته گذشته آقایی که در گذشته مسوولیت داشته، نامه‌ای متضمن مطالب توهین‌آمیز و کذب علیه قوه قضاییه و بازپرس پرونده انتشار داده که صرف نظر از مجرمانه بودن مفاد این نامه و محفوظ بودن حق تعقیب قضایی توسط دادستانی تهران، صرفاً در یک بخش از نامه که متضمن ادعاهایی راجع به چگونگی نگه‌داری متهم در زندان و رعایت حقوق قانونی وی بود، دستور بررسی به وزارت اطلاعات صادر شد که در پی پاسخ وزارت اطلاعات ،دکتر جعفری دولت‌آبادی توضیح بیشتری در این زمینه ارائه داد؛ مبنی بر اینکه ادعاهای نویسنده نامه که به نقل از متهم آورده است، به گونه‌­ای بود که گویا این متهم را در زندان هارون‌الرشید یا گوانتانامو نگه داشته‌اند! و مدعی شده است که به او اجازه خرید غذا از خارج زندان داده نشده و در انفرادی بوده و رنگ آفتاب را ندیده است.

دادستان تهران با ارائه لایحه متهم مذکور که در تاریخ 17 شهریور سال 1394 ضمن مخالفت با انتقال خود به بند عمومی، تصریح نموده است «بنده در بند فعلی مشکلی ندارم و خواهشمند است من را به بند قبلی برگردانید؛» اظهار داشت: این خواسته متهم بوده و اکنون حامی وی مدعی شده است که او در انفرادی نگه‌داری می‌شده است.

دکتر جعفری دولت آبادی بخشی از نتیجه تحقیقات وزارت اطلاعات پیرامون ادعاهای مندرج در نامه‌ی منتشره به نقل از متهم را قرائت نمود؛ از جمله به ادعای فراهم نبودن امکان تهیه غذای مناسب از خارج زندان اشاره کرد و اظهار داشت: طبق گزارش واصله، حسب درخواست متهم، ناهار و شام از خارج زندان تهیه و تحویل شده و به علاوه غذای رژیمی برای زندانی پیش‌بینی شده بود و علاوه بر آن، برخی مایحتاج دیگر برای او خریداری و... در اختیار متهم قرار داده می‌شده است.

دادستان تهران با اشاره به ادعای دیگری که در نامه مذکور مطرح شده، شامل در اختیار نبودن امکانات درمانی برای متهم، اظهار داشت: حسب گزارش وزارت اطلاعات، در مواردی که متهم به معاینه پزشکی و حضور پزشک نیاز داشته در تمام ساعات شبانه‌روز این امکان برای او فراهم بوده گفت: سوابق پزشکی وی در زندان موجود بوده که موید کذب بودن این ادعا است.

دادستان تهران با طرح این سوال که: «عمل کسی که از فساد حمایت می‌کند، ظلم است یا اقدام دادستانی تهران که فرد متهم به فساد را تعقیب می‌کند؟ و با انتقاد از این که امروزه قضات پرونده‌های بزرگ اقتصادی را به صدور رأی فرمایشی؛ دستور گرفتن از دیگران و سیاسی‌کاری متهم می‌نمایند، خطاب به بازپرسان چنین پرونده‌هایی توصیه نمود که: قضات خویشتن‌دار باشند، از هیاهوها نترسند، کار قانونی خود را انجام دهند و در هیجانات هم تصمیم نگیرند، چرا که وقتی می‌توان از نحوه رسیدگی به یک پرونده بزرگ و قاضی رسیدگی کننده حمایت نمود که دچار اشتباهات قضایی نشده باشد.

با تعقیب متهمان اصلی، عقبه‌های آن زنگ‌ها را به صدا در می‌آورند

دادستان تهران با اشاره به اظهارات حمایت آمیز یک فعال سیاسی از امیر منصور آریا که پس از محکومیت نامبرده در پرونده سه هزار میلیاردی، صورت گرفت اظهار داشت: اگر بخواهیم به این‌گونه حرف‌ها توجه کنیم، باید قلمها را کنار گذاشته و به پرونده‌ها رسیدگی نکنیم. اگر برخی نسبت به پرونده‌های بزرگ متمرکز می‌شوند و اگر با تعقیب متهمان اصلی، تولیدکنندگان فساد و عقبه‌های آن زنگ‌ها را به صدا در می‌آورند، ناشی از اقدامات مناسب مراجع قضایی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید