وثیقه برادر رئیس جمهوری چگونه تامین شد؟ / نقش وزیر بهداشت در آزادی فریدون

کدخبر: ۱۷۶۱۹۱
حسین فریدون آزاد شد؛ این خبری بود که شامگاه دوشنبه منتشر شد. او یکشنبه بازداشت شده بود که به گفته سخنگوی قوه قضائیه دلیل بازداشت ناتوانی در تامین وثیقه صادرشده بود. البته حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای تاکید کرده بود که برای حسین فریدون حکم بازداشت موقت صادر نشده و در صورت تودیع وثیقه آزاد می‌شود.
وثیقه برادر رئیس جمهوری چگونه تامین شد؟ / نقش وزیر بهداشت در آزادی فریدون

روزنامه آزمان امروز با این مقدمه نوشت: صبح دوشنبه بود که خبر رسید برادر رئیس‌جمهور برای انجام تحقیقات بیشتر درباره پرونده‌اش به دادسر رفته است، اما ساعتی بعد به‌وسیله آمبولانس به بیمارستان دی منتقل شد. در همین روز فارس نوشت که «برخی منابع مطلع مدعی‌اند که اتهامات وارده به حسین فریدون که البته هنوز اثبات نشده است، در مجموع بیش از 50‌میلیارد تومان است. از این رو عنوان می‌شود که با توجه به حجم اتهام قرار صادرشده از سوی شعبه رسیدگی‌کننده چیزی در حدود 50 تا 60‌ میلیارد تومان خواهد بود» که ظاهرا میزان وثیقه همان 50‌میلیارد تعیین شده بود، اما چه کسی وثیقه حسین فریدون را تامین کرد؟

تامین وثیقه

دیروز در مورد چگونگی تامین وثیقه حسین فریدون که مبلغ سنگینی بود، گمانه‌زنی‌های زیادی صورت گرفت. شامگاه دوشنبه وزیر رفاه در بیمارستان به عیادت حسین فریدون رفت. علی ربیعی ظهار داشت: «مبلغ وثیقه فریدون ۵۰‌میلیارد تومان بوده که توسط دوستانش تامین شده است.» وی افزود: «رئیس بیمارستان هم گفته است فضای امنیتی لازم نیست، چرا که آقای فریدون آزاد شده است.» از سوی دیگر ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران نوشت: «گفته می‌شود با پیشقدمی و همراهی وزیر بهداشت امکان وثیقه‌گذاری و آزادی حسین فریدون، دستیار رئیس‌جمهور تا زمان صدور حکم فراهم شده است.» جالب آنجاست که کانال‌های تلگرامی مخالفان دولت روز گذشته با طرح موضوعاتی مانند یادآوری حضور بقایی در زندان برای عدم تامین وثیقه و... سعی کردند به‌نحوی فضا را ابهام‌آلود کنند که البته پس از بی‌توجهی دیگران مجبور به بستن این پرونده شدند!

فریدون مرخص نشد

صبح دیروز حسین فریدون با توجه به سپردن وثیقه دیگر آزاد بود و برخی مخالفان دولت سعی کردند تا با انتشار خبر دروغ مرخص شدن او از بیمارستان القا کنند که تنش عصبی او در دادسرا تنها برای حضور در بیمارستان و تامین وثیقه برای آزادی بوده است که این خبر بلافاصله تکذیب شد و برادر رئیس‌جمهور روز گذشته هم در بخش قلب بیمارستان دی بستری بود. ظاهرا علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، محمد شریعتمداری معاون اجرایی دولت و مرتضی بانک، معاون کل نهاد ریاست‌جمهوری هم روز سه‌شنبه به ملاقات فریدون در بیمارستان رفتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید