دفاع از ارتباط گیری اصولگرایان با تتلو

کدخبر: ۱۷۶۱۹۹
سلیمی نمین بر این عقیده است که اصولگرایان ارتباط انسانی و مداوم با همه اقشار جامعه ندارند به همین دلیل رفتارها و دیدارهای اخیرشان با تتلو،‌ توی ذوق می‌زند.
دفاع از ارتباط گیری اصولگرایان با تتلو

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت و گو با نامه نیوز، با اشاره به حضور اخیر امیرحسین مقصودلو(تتلو) خواننده زیر زمینی در محافل اصولگرایان گفت:‌ این‌ها مسائل پیش پا افتاده‌ای است. یک فردی در یک زمانی کارهایی را انجام می‌داده که قابل دفاع نبوده،‌ اما امروز از عملکردهای گذشته خود فاصله گرفته است؛‌ آیا نباید به او فرصت اصلاح و بازگشت را داد؟سوال اینجاست که ما بازگشت از خطا را می‌پذیریم یا خیر؟ طبیعتا پاسخ مثبت است. اگر کسی از خطای خودش بازگشت،‌ باید او را مورد احترام قرار دهیم.

وی ادامه داد:‌ اما آنچه که در این جا ایجاد مشکل کرده است، این است که برخی از اصولگرایان اصلا هیچ‌گونه رابطه‌ای با این قشر ندارند که البته اشتباه هم است. این قشر جزیی از جامعه هستند ،‌ما حتی اگر رفتار و عقایدشان را هم قبول نداریم باید آن‌ها را بپذیریم و با آن‌ها به صورت تاثیرگذار وارد دیالوگ شویم.  

سلیمی نمین در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که اصولگرایان قائل به ارتباط با اینگونه افراد نیستند،‌این کارهایی که اکنون می‌کنند کمی به ذوق می‌زند. این‌گونه کارها و در زمان انتخابات و برای کسب رای طبیعتا مناسب نیست. اگر این ارتباطات پیش از انتخابات وجود داشت،‌ جامعه تعجب نمی‌کرد که چرا افرادی که قائل به چنین تفکرات و افرادی نیستند برای کسب رای دست به چنین کارهایی می‌زنند.

این تحلیلگر اصولگرا با بیان اینکه جناح مقابل(اصلاح‌طلبان) بیش از پیش به این مسائل دامن می‌ز‌نند،خاطرنشان کرد: معتقدم این یک موضوع و رفتار طبیعی است،‌ در عالم سیاست این مسائل به عنوان یک وسیله برای پیشبرد اهداف سیاسی قرار می‌گیرد!‌ همین که اصولگرایان دارای ارتباط با همه اقشار جامعه نیستند باعث می‌شود چنین مسائل و دیدارهای تا این حد بزرگ‌نمایی شود.

سلیمی با اشاره به برخی از انتقادها مبنی بر اینکه جای بزرگان اصولگرا به افرادیی از جمله"تتلو" داده شده است،‌تصریح کرد: اینگونه نیست که کسی جای فردی دیگر را گرفته باشد‌. هرفردی جایگاه خود را دارد و نمی‌توان اینگونه نظر داد. آنچه که تعجب برانگیز است این است که این ارتباطات باید از قبل برقرار می‌شد نه حالا!‌ ما باید بدانیم که در قبال همه افراد جامعه وظیفه داریم نه فقط همفکران خودمان. به اصولگرایان توصیه می‌کنم اگر خواهان برطرف کردن این نقیصه جدی هستند،‌ باید خارج از بحث انتخابات آن را حل کنند؛‌ تا زمینه سواستفاده را ایجاد نکنند.

وی ادامه داد:‌ زمانی که این اتفاقات در نزدیکی انتخابات رخ میدهد تلقی جامعه این است که برای کسب رای چنین کارهایی صورت می‌گیرد و طبیعتا آراء خاکستری به این سو جذب نخواهد شد. جامعه چنین مسائلی را نمی‌پذیرد و هیچ تاثیر مثبتی ندارد. اصولگرایان باید با این قشر از جامعه یک رابطه انسانی و مداوم برقرار کند.

سلیمی نمین با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نمی‌توانند به این دیدارها ایراد و انتقادی بگیرند،‌تصریح کرد:‌ اصلاح‌طلبان خودشان همواره روش‌های غیرقابل دفاعی را داشته اند. آقای رئیسی و تتلو هردو در فرودگاه به صورت اتفاقی همدیگر را دیده اند و "تتلو" هم اعلام کرده که از عملکردهای گذشته خود دور شده و توبه کرده است. این مسئله آنقدر بزرگ و ویژه‌ نیست که بخواهند تا این اندازه به آن دامن بزنند؛‌ هرچند که من ایرادات و انتقاداتی را هم به این موضوع دارم که اصولگرایان نگاهی را که باید به همه اقشار داشته باشند ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید