حیدر العبادی وعده داد حشد شعبی باقی بماند و حقوقشان را افزایش دهد

کدخبر: ۱۷۶۲۵۰
در حالی که افشاگری‌هایی از فشارهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و آمریکا درباره کم نمایی نقش حشد شعبی وجود دارد، نخست وزیر عراق از افزایش بودجه حشد شعبی خبر داد و خاطرنشان کرد، دولتش تلاش می‌کند این حمایت‌های مالی به دست نیروهای مبارز برسد نه برای تامین مالی کمیپن‌های انتخاباتی آنها. وی در عین حال وعده داد حشد شعبی برای سال‌ها بماند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود اظهار داشت: حمایت ما از حشد شعبی ادامه دار است و ما بودجه این نیروها را زیاد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: من از کاهش حقوق حشد شعبی بعد از افزایش تخصیصات آنها تعجب می‌کنم و دستور دادم تحقیقاتی در این زمینه صورت گیرد اما برخی آن را رد کردند.

العبادی افزود:‌ ما خواهان تضمین رسیدن این پول‌ها به دست نیروهای حشد شعبی هستیم نه اینکه برای برخی افراد و تامین مالی کمپین‌های انتخاباتی به خدمت گرفته شود.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: نمی‌توان روزی نیروهای مبارز را برای افزایش بودجه کمپین‌های انتخاباتی احزاب صرف کرد. ما به رغم اینکه برخی صداها در مخالفت از این مساله بلند شده به تحقیقات ادامه خواهیم داد.

العبادی ادامه داد: حشد شعبی به رغم تلاش برخی برای مصادره تلاش‌های این نیروها برای سال‌ها باقی خواهد ماند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد، بسیاری از همدستان داعش شروع به همکاری اطلاعاتی با ما کرده‌اند.

وی ۱۸ آوریل ۲۰۱۷ وعده افزایش تخصیصات حشد شعبی را از ماه مه داده بود.

نخست وزیر عراق بار دیگر تاکید کرد: همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق غیرقانونی است و و مصلحت کردها در این است که با عراق بمانند چرا که دولتم نمی‌خواهد با هیچ کشور همسایه‌اش تنش داشته باشد.

العبادی در این کنفرانس خبری گفت: اقلیم کردستان جزئی از خاک عراق است.

وی به عملیات تلعفر اشاره کرد و گفت: عملیات تعفر تعیین کننده و قاطع خواهد بود و حرف ما با برادران ترکیه‌ای‌مان این است که حضور شما در بعشیقه به نفع شما و اهداف ما نیست. ما نمی‌خواهیم با هیچ کشور همسایه‌مان تنش داشته باشیم از  شما می‌خواهیم برای صلح و رفاه با ما همکاری کنید.

نخست وزیر عراق در ادامه بر عزم دولتش جهت کاستن جرایم برنامه‌ریزی شده در شهرها تاکید و اشاره کرد، بسیاری از گروهک‌های فعال در این زمینه به همت سازمان اطلاعات نابود شده‌اند و ربایش شهروندان هیچ فرقی با تروریسم ندارد.

نخست وزیر عراق با اشاره به برخی گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی که آنها در جهت تشویق تروریست‌ها به کشتار غیرنظامیان دانست از سازمان‌های بین‌المللی خواست درباره صحت و سقم اطلاعات‌شان در عراق مطمئن شوند.

وی در عین حال تاکید کرد: هیچ مجازات دسته جمعی در حق غیرنظامیان رخ نداده است. ما نیاز به آشتی اجتماعی برای شکست طرح‌های تروریسم داریم و مجازات گروهی جایی بین ما ندارد.

العبادی گفت: نیروهای امنیتی در  برابر تمامی تلاش‌های فتنه‌انگیزانه و اختلاف‌برانگیز هوشیار هستند.

دیده‌بان حقوق بشر اخیرا گفته بود، نیروهای عراقی ۱۷۰ خانواده از عناصر داعش را به اردوگاهی در شرق موصل منتقل کرده‌بودند  و بسیاری از آنها با تهدید روبه‌رو هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید