رکورد میزان ابتلای یمنی‌ها به وبا در دنیا

کدخبر: ۱۷۶۴۶۴
معاون سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، میزان ابتلا به وبا در یمن بیشترین در نوع خود در جهان است و عوارض بیماری هر روز در ۵۰۰۰ تن آشکار می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، فرحان حق، معاون سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه گفت: از ۲۷ آوریل گذشته تا ۱۹ ژوئیه جاری، ۳۷۰ مورد مشکوک به وبا ثبت شده و در طول این تاریخ بیش از ۱۸۰۰ تن در اثر این بیماری جان باختند.

فرحان حق افزود: سازمان جهانی بهداشت و شریکان آن تمام تلاش خود را برای درمان مبتلایان به وبا و ممانعت از شیوع آن به کار می‌گیرند.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر آب آشامیدنی سالم را به یمن منتقل می‌کند و مراکز خدمات درمانی را افتتاح کرده و ۸۰۰ هزار بسته سرم و داروهای دیگری نیز به این کشور فرستاده است.

به گفته این مقام مسئول، شیوع وبا در یمن همچنان فراگیر و رهایی از آن دشوار است.

وی ابراز نگرانی کرد که با آغاز فصل بارش، این بیماری در یمن گسترش یابد.

همچنین سازمان انگلیسی آکسفام نسبت به افزایش چشمگیر مبتلایان وبا در یمن و رسیدن تعداد ابتلا به این بیماری به ۶۰۰ هزار تن هشدار داد.

این سازمان با اظهار تعجب نسبت به رشد سریع میزان ابتلایان آورده است، میزان ابتلا به وبا در یمن در عرض سه ماه بیش از تعداد ابتلا به این بیماریی در یک کشور دیگر در طول یک سال است.

فاضله شعیب، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نیز در جمع خبرنگاران در شهر ژنو گفت: هنوز تا کنترل وبا در یمن راه طولانی در پیش داریم و فصل باران آغاز شده که مسیر انتقال بیماری را تغییر می‌دهد به نحوی که ممکن است، هر روز ۵۰۰۰ یمنی مبتلا به اسهال یا وبا شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید