روش های ساده برای درمان نفخ

کدخبر: ۱۷۶۵۳۴
گاز روده و نفخ بسیار آزاردهنده است. عادات غذایی بد و رژیم غذایی نامناسب در واقع دلایل اصلی گاز و نفخ محسوب می‌شوند.

اتلو دکتر؛ در این‌جا به چند راهکار درمانی برای پیشگیری از آن اشاره می‌کنیم. ۱- رازیانه می‌توانید دانه‌های رازیانه را بجوید و یا با خرد کردن آن و ترکیب با آب جوش، آن را مصرف کنید. ترکیبات موجود در رازیانه باعث تسکین و شل شدن عضلات دستگاه گوارشتان شده و به خروج گاز از بدن کمک می‌کند. ۲- زنجبیل نوشیدن چای زنجبیل و خوردن ریشه‌ی تازه‌ی آن دو روش درمانی عالی برای رفع گاز است. سعی کنید مقدار کمی زنجبیل را به غذایتان اضافه کنید. ۳- دانه‌های زیره سعی کنید دانه‌های زیره را به عنوان ادویه به اکثر غذاهای خود خصوصا به غذایی که می‌دانید باعث تولید گاز در بدن می‌شود بیافزایید. دانه‌های زیره باعث کاهش گاز، سوء‌هاضمه و گرفتگی عضلات شده و به هضم غذا کمک می‌کند.

گاز روده و نفخ بسیار آزاردهنده است. عادات غذایی بد و رژیم غذایی نامناسب در واقع دلایل اصلی گاز و نفخ محسوب می‌شوند. در این‌جا به چند راهکار درمانی برای پیشگیری از آن اشاره می‌کنیم.

۱- رازیانه

می‌توانید دانه‌های رازیانه را بجوید و یا با خرد کردن آن و ترکیب با آب جوش، آن را مصرف کنید. ترکیبات موجود در رازیانه باعث تسکین و شل شدن عضلات دستگاه گوارشتان شده و به خروج گاز از بدن کمک می‌کند.

۲- زنجبیل

نوشیدن چای زنجبیل و خوردن ریشه‌ی تازه‌ی آن دو روش درمانی عالی برای رفع گاز است. سعی کنید مقدار کمی زنجبیل را به غذایتان اضافه کنید.

۳- دانه‌های زیره

سعی کنید دانه‌های زیره را به عنوان ادویه به اکثر غذاهای خود خصوصا به غذایی که می‌دانید باعث تولید گاز در بدن می‌شود بیافزایید. دانه‌های زیره باعث کاهش گاز، سوء‌هاضمه و گرفتگی عضلات شده و به هضم غذا کمک می‌کند.

۴- پروبیوتیک‌ها

استفاده از مکمّل‌های حاوی پروبیوتیک و یا خوردن غذاهایی که پروبیوتیک دارند مانند آناناس باعث می‌شود تا از شر علائم رایج ایجاد گاز در شکم خلاص شوید. در واقع پروبیوتیک‌ها باعث می‌شود تا روده‌تان در بهترین وضعیت عملکرد باشد.

۵- سیر

سیر باعث تحریک دستگاه گوارش می‌شود. برای آنکه بتوانید غذا را به خوبی هضم کنید، از سیر تازه استفاده کنید.

۶- چای گیاه قاصدک

این چای دارای خواص بسیاری است که یکی از آنها تسکین و کم کردن گاز شکم است. می‌توانید آن را به صورت خردشده و در قالب ادویه هم به غذا اضافه کنید.

۷- خیارشور

خوردن یک عدد خیارشور می‌تواند به از بین رفتن گاز معده کمک زیادی کند.

۸- ورزش

وقتی تنها هستید برای از بین بردن گاز شکم‌تان سعی کنید روی پشتتان دراز بکشید، پاهایتان را رو به بالا قرار داده و حرکت دوچرخه انجام دهید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید