مقام چینی:آمریکا در مبارزه با تروریسم بدون استاندارد عمل می کند

کدخبر: ۱۷۶۵۵۱
یک مقام چینی گفت که اتهامات آمریکا به پکن در مورد کم کاری در مبارزه با تروریسم صحت ندارد و در واقع واشنگتن در مبارزه با این پدیده شوم استانداردها را مراعات نمی کند.

به گزارش ایرنا ، این به دنبال آن است که وزارت خارجه آمریکا در گزارش مبارزه با تروریسم چین را متهم کرده است که مامورانش با ماموران آمریکا در زمینه مقابله با تروریسم همکاری دقیق و مناسبی ندارند.

لی وی رییس مرکز تحقیقات مبارزه با تروریسم چین در پاسخ به این ادعا تاکید کرد که در مبارزه جهانی با تروریسم نباید با آمریکا هماهنگ شد بلکه باید از مقررات منشور سازمان ملل و شورای امنیت تبعیت کرد.

وی گفت که ما در مبارزه با تروریسم بر خلاف ادعای واشنگتن شفاف هستیم اما نمی توانیم قوانین آمریکا را برای این منظور در نظر بگیریم بلکه ملاک عمل در مبارزه با تروریسم قوانین بین المللی و سازمان ملل است.

وی مبارزه آمریکا با داعش را نیز ظاهری توصیف کرد و گفت که به دلایل مختلف ما با آمریکا همکاری نکرده ایم . سیاست های آمریکا کشورهای خاورمیانه را بیش از آنکه نجات دهد به درگیری می کشاند و این برای چین درست نیست با این سیاست ها همراه شود.

روزنامه گلوبال تایمز چین از قول مقام چینی تاکید کرده است که ما با جامعه بین المللی در مبارزه با تروریسم به صورت شفاف همکاری می کنیم اما راهبردهای آمریکا در خاورمیانه باعث کاهش همکاری میان کشورهای این منطقه شده و آنها را به منازعات بیشتر کشانده است.

نشریه می نویسد که از دیدگاه این مقام چینی ، آمریکا حق ندارد با ذهیت خود در باره چین و دیگر کشورهای جهان قضاوت کند و بهتر است به وضعیت خود رسیدگی کرده و مشکلات خود را برطرف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید