شکست سنگین بارسلونا برابر رئال!

کدخبر: ۱۷۷۱۹۹
باشگاه رئال مادرید اسپانیا، از نظر پرورش بازیکنان آکادمی، به طرز چشم‌گیری از بارسا پیشی گرفته است.
شکست سنگین بارسلونا برابر رئال!

در سال‌های نه چندان دور، آکادمی فوتبال بارسلونا (لاماسیا)، به حدی بازیکنان جوان و با استعداد پرورش می‌داد که بسیاری از آنها به ستاره‌های آینده تیم تبدیل می‌شدند و آبی‌اناری‌ها از آکادمی خود سودهای مالی زیادی می‌برد. امری که در سال‌های اخیر به شدت دچار اخلال شده به طوری که رقیب دیرینه آبی‌اناری‌ها یعنی رئال از آنها پیشی گرفته و به نوعی آنها را شکست داده است.

درآمد ۲ سال اخیر از بازیکنان آکادمی نشان‌دهنده این موضوع است: رئال ۱۴۲,۸ میلیون، بارسا ۱۷ میلیون!

رئال در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با مبلغ ۱۰ میلیون یورو کایخون را به ناپولی فروخت و پس از آن بازیکنان دیگری هم از آکادمی جدا شدند. موراتا که با ۸۰ میلیون یورو به چلسی پیوست و تبدیل به گران‌ترین فروش تاریخ رئال شد. رئال در دو سال اخیر ۱۳۱,۵ میلیون یورو از فروش هشت بازیکن آکادمی درآمد داشته این در حالی‌ست که بارسا در این دو سال فقط ۱۷ میلیون یورو از فروش بارترا، تیو و هلیلوویچ درآمد داشته و اتلتیکو ۷۳ میلیون یورو از فروش تئو، اولیور، بورخا باستون و مانکیو.

هر سال رئال برای امور آکادمی خود ۲۰ میلیون یورو هزینه می کند (پنج میلیون یورو کاستیا و ۱۵ میلیون یورو بقیه تیمهای پایه). رئال از سال ۲۰۱۴ خوابگاهی را برای بازیکنان خارج مادرید در آکادمی تهیه کرده که در آن ۵۰ تا ۶۰ بازیکن آکادمی زندگی می‌کنند و هزینه نگهداری آن سالی ۳۳ هزار یورو برای هر بازیکن است.

رئال در این تابستان ۹۷ میلیون یورو از فروش بازیکنان آکادمی درآمد داشته و در حقیقت درآمد امسال رئال برای پنج سال هزینه کل آکادمی کفایت می‌کند!

بد نیست بدانید که در فصل آینده، هشت بازیکن یعنی یک سوم بازیکنان ترکیب رئال را محصولات آکادمی تشکیل می‌دهند: کاسیا، یانیز، ناچو، کارواخال، کاسمیرو، مارکوس یورنته، لوکاس وازکس و بورخا مایورال.

سال گذشته محصولات آکادمی رئال مجموعا در تیم زیدان ۴۰ گل زدند و ۳۳ پاس گل دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید