جرم ربایندگان «بنیتا» چیست؟

کدخبر: ۱۷۷۲۳۲
ربایندگان بنیتا چه جرمی مرتکب شده اند؟ این اصلی ترین سوالی است که ذهن جامعه را پس از برملا شدن این فاجعه مشغول کرده است. آیا آنها مرتکب قتل عمد شده اند؟
جرم ربایندگان «بنیتا» چیست؟

دادستان پاکدشت در گفت‌وگو با فارس گفت: بر اساس قراین متهمان پرونده بنیتا مرتکب قتل عمد شده‌اند.

فردی یک کودک ۸ ماهه را ربوده و او را در یک خیابان که شاید ترددی در آن رخ ندهد، داخل یک ماشین دربسته رها کرده، آن‌هم در هوای تابستانی داخل ماشین که قطعا دمایش بیشتر از هوای آزاد است. در حالی که این کودک توانایی دفاع از خودش را ندارد و نمی‌تواند از کسی هم با داد و فریاد کمک بخواهد و در نتیجه فوت کند، قطعاً‌ این فرد بر اساس نظر قضایی بنده مرتکب قتل عمد شده است.

نجفی توانا حقوق‌دان و وکیل برجسته کشورمان در گفت‌وگو با فارس: اگر تصور کنیم که مرتکبین در رهاسازی «بنیتا» عمد داشتند و از سوی دیگر به این نکته توجه کنیم که طفل ۸ ماهه امکان مراقبت از خود نداشته و از سوی دیگر کسی هم در آن مکان تردد نمی‌کرده و امکان کمک به این بچه را نداشته، به لحاظ رهاسازی کودک، آن موقع باید بپذیریم که بر اساس بند ۳ ماده ۲۹۰ قانون مجازات این افراد مرتکب قتل عمد شدند.

البته باید اظهارات متهمان را شنید و دید چرا اتومبیل را رها کردند و کودک را در آنجا قرار داده‌اند. اگر آنها قصد کشتن کودک را نداشتند و تصور کرده‌اند نظر مردم به این خودرو جلب می‌شود و کودک را می‌بینند و نجاتش می‌دهند، قتل عمد تبدیل به قتل شبه عمد شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید