شبانه روزی شدن دو خطوط مترو تهران!

کدخبر: ۱۷۷۴۲۸
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت:خطوط یک و چهار مترو به دلیل پروازهای شب مسافران در فرودگاه امام خمینی(ره) شبانه روزی می شود.
شبانه روزی شدن دو خطوط مترو تهران!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در حاشیه مراسم افتتاح اتاق مادر و کودک در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) که امروز (شنبه) برگزار شد، اظهار داشت: فضای مترو به دلیل اینکه در زیر زمین است، قدرت مانور زیادی برای ایجاد مهدکودک برای سهولت بانوان ندارد و مدیریت شهری می تواند با خرید املاک اطراف ایستگاه های پرتردد برای ایجاد مهدکودک برای خانم های  شاغل و غیر شاغل به این قشر خدمت رسانی کند.

وی افزود: این اقدام در جهت این است که خانم های شاغل و یا غیر شاغلی که برای خرید ناچار هستند کودکان شان را همراه خود ببرند، بتوانند فرزندان خود را در مهدهای کودک اطراف این ایستگاه ها بسپارند و در هنگام پایان ساعت کاری نیز در مسیر خود، کودک شان را تحویل بگیرند.

احمدی بافنده تصریح کرد: با توجه به اینکه ایستگاه های مترو در عمق چندمتری زمین واقع شده و کودکان نیاز به تنفس در هوای باز دارند و در غیر این صورت ممکن است مشکلات تنفسی برای آن ها ایجاد شود، به همین منظور ایستگاه های مترو مکان مناسبی برای ایجاد مهد کودک نیستند.به همین منظور در نظر داریم تا در اطراف ایستگاه های پر تردد مانند ایستگاه امام خمینی(ره)،ایستگاه های تقاطعی و یا ایستگاه هایی که در مبدأ و ورودی اول خط قرار دارند مهدهای کودکی را برای سهولت بانوان ایجاد کنیم و در این راستا نیازمند همکاری سایر سازمان ها و ارگان های مربوطه هستیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به شبانه روزی شدن خطوط یک و 4 مترو تهران، افزود: با توجه به اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) به زودی افتتاح می‌شود و حدود دو سوم پروازها در ساعت 10 شب تا 5 صبح و در زمانی که مترو فعال نیست انجام می‌شود و امکان سرویس دهی به مسافران وجود ندارد، بنابراین اگر خطوط یک و 4 مترو که به فرودگاه متصل است به صورت 24 ساعته فعال شود، می‌توان خدمت رسانی بهتری را به مسافران انجام داد.

وی اضافه کرد: طی روزهای آینده چند ایستگاه مترو از جمله ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) در خط 7 مترو تهران افتتاح می شود و در حال حاضر آماده است و اندکی نیازمند اقدامات جزیی در خط است و با افتتاح این ایستگاه، خط 8 که حدفاصل فرودگاه تا شهرآفتاب است نیز تا حدی تکمیل می شود.

احمدی بافنده خاطرنشان کرد: با افتتاح خط 8، جمعیتی که در شهرک های اطراف تهران در مسیر جنوب واقع شده اند و مشغول به کار هستند و همچنین ساکنان شهرستان های اسلامشهر، واوان رباط کریم، نسیم شهر و حتی دانشجویان دانشگاه پرند می توانند از این خط استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پایان عنوان کرد: تکمیل و ادامه خط 3 مترو بر عهده دولت است اما در حال حاضر در نظر داریم تا خط 8  مترو که تا پرند ادامه دارد را خودمان تکمیل کنیم.

احمدی بافنده گفت: دو ایستگاه تربیت مدرس و رودکی نیز تا ۲۸ مرداد در خط ۷ مترو به بهره برداری می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید