استفاده از الگوهای جهانی در مورد حق پخش مسابقات ورزشی در ایران

کدخبر: ۱۷۷۴۳۶
موضوع پرداخت حق پخش مسابقات ورزشی و بخصوص فوتبال از سوی صدا و سیما این روزها در همه رسانه ها دیده و به آن پرداخته می شود. اهمیت این موضوع چنان برای باشگاه های ورزشی در ایران زیاد است که اگر حق پخش بزودی پرداخت نشود کل ورزش ایران رو به ورشکستگی و نابودی می رود. از همین رو نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص واکنش نشان داده است.
استفاده از الگوهای جهانی در مورد حق پخش مسابقات ورزشی در ایران

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در مورد حق پخش ‏تلویزیونی ورزش گفت:« اگر بخواهیم در ورزش رشد و توسعه داشته باشیم باید از تجربه ای که کشورهای دنیا بر اساس آن ‏حرکت کرده اند و به نتیجه رسیده اند استفاده کنیم در غیر این صورت وضعیت همین گونه خواهد بود و روز به روز نیز به ‏عقب تر خواهیم رفت.‏»

وی تصریح کرد:« اگر بخواهیم منابعی را برای سیستم های ورزشی تامین کنیم طبیعتا باید از هر صحنه ورزشی که پخش می ‏شود، آن هزینه ای که بر سیستم تحمیل می کند را از رسانه های بهره بردار، با همان روش هایی که در دنیا استفاده می شود کسب ‏کنیم.‏»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از الگوهای جهانی در مورد حق پخش مسابقات ورزشی، افزود:« متاسفانه ‏نبود رقابت در ایران کار را سخت می کند اما اگر ما بتوانیم بستر این موضوع را مانند دیگر سیستم های تصویری دنیا مهیا ‏کنیم، این موضوع قابل حل است.‏»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید