کابینه دوازدهم / آخرین وضعیت وزرا و معاونان کنونی رئیس جمهوری/ از رفتن زنگنه تا ماندن رحمانی‌فضلی

کدخبر: ۱۷۷۵۵۳
روزنامه شرق در گزارشی به بررسی آخرین شنیده ها از وضعیت ماندن یا رفتن وزرا و معاونان فعلی رئیس جمهوری در کابینه دوازدهم پرداخته است.
کابینه دوازدهم / آخرین وضعیت وزرا و معاونان کنونی رئیس جمهوری/ از رفتن زنگنه تا ماندن رحمانی‌فضلی

وزیر نفت: حرف‌و‌حدیث‌های غیررسمی حکایت از استعفای وزیر نفت دارد. هرچند «شرق» نمی‌تواند مستقلا این خبر را تأیید کند، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که بیژن نامدارزنگنه، استعفا داده و نمی‌خواهد در دولت دوازدهم بماند.

وزیر جهاد کشاورزی: محمود حجتی، وزیر کشاورزی دولت یازدهم که گمانه‌زنی‌ها حکایت از ماندن او در کابینه بعدی دارد.

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: وزیر این وزارتخانه در دولت یازدهم سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی بود که به نظر می‌رسد در هیئت بعدی دولت هم حضور دارد.

 وزیر نیرو: حمید چیت‌چیان که خبرهای غیررسمی حکایت از رفتن او از کابینه دارد.

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: اخبار جسته و گریخته حکایت از رفتن محمد فرهادی از این وزارتخانه دارد. علی خاکی‌صدیق، از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یا محمدعلی سبحان‌اللهی از دانشگاه خوارزمی، ممکن است جایگزین او باشند.

 وزیر آموزش‌وپرورش:‌ فخر‌الدین احمدی‌ دانش‌آشتیانی؛ خودش اعلام کرده بود که از دولت رفتنی است و این وزارتخانه به سکان‌دار دیگری سپرده خواهد شد.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: براساس گمانه‌های مطرح‌شده محمود واعظی از این وزار‌تخانه خواهد رفت و جهرمی بر صندلی وزارت تکیه می‌زند.

 وزیر ورزش و جوانان: شنیده‌ها حاکی از آن است که مسعود سلطانی‌فر هم در کابینه می‌ماند.

 وزیر امور خارجه: محمدجواد ظریف با کمترین گمانه‌زنی برای رفتن از کابینه، به احتمال بسیار قوی در دولت دوازدهم هم سمتش را حفظ خواهد کرد.

 وزیر کشور: عبدالرضا رحمانی‌فضلی. او هم می‌ماند. صندلی‌اش را در دولت دوازدهم در وزارتخانه کشور حفظ خواهد کرد.

  وزیر اطلاعات: سیدمحمود علوی بر صندلی این وزارتخانه در دولت یازدهم تکیه زده بود که گویا در هیئت دوازدهم دولت هم خواهد ماند.

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: سیدرضا صالحی‌امیری از این مسند رفتنی است و گفته می‌شود، سیدعباس صالحی جایش را خواهد گرفت.

 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: حسین دهقان وزیر این وزارتخانه است که گمانه‌زنی‌های غیررسمی حکایت از خروجش از کابینه دوازدهم دارد.

 وزیر صنعت، معدن و تجارت: گویا مرد پرحاشیه این وزارتخانه، جایش را به محمد شریعتمداری خواهد داد. اخبار می‌گویند: محمدرضا نعمت‌زاده هم از سکان‌داری صنعت و تجارت ایران رفتنی است. خودش هم پیش‌تر گفته بود در دولت دوازدهم نخواهد بود.

 وزیر راه و شهرسازی: عباس آخوندی؛ هرچند از مدتی پیش که بحث جداشدن وزارت راه و مسکن از هم به گوش می‌رسید، حرف و حدیث‌ها هم حکایت از رفتن آخوندی به سازمان برنامه و بودجه یا وزارت مستقل راه داشت، اما حالا گویا او هم در ساختمان خیابان آفریقا ماندنی شده است.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی طیب‌نیاست که حالا هم اخبار جسته و گریخته حکایت از رفتنش دارد؛ به نظر می‌رسد محمد‌باقر نوبخت از سازمان برنامه و بودجه کشور به صندلی وزارت در این وزارتخانه کلیدی خواهد رسید.

 سازمان برنامه و بودجه کشور: محمدباقر نوبخت در دولت دوازدهم گویا جایش را به محمد نهاوندیان، رئیس دفتر سابق رئیس‌جمهوری خواهد داد.

 بانک مرکزی: اخبار غیررسمی از ماندن ولی‌اله سیف بر مسند ریاست‌ کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر می‌دهد. گویا او هم سکان‌دار پولی کشور در دولت دوازدهم خواهد بود.

 معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده: او هم احتمالا رفتنی است؛ شهیندخت مولاوردی؛ گمانه‌ها چندی پیش حکایت از این داشت که به یکی از وزارتخانه‌ها خواهد رفت، هرچند حالا این احتمال هم تضعیف شده است. پروین داداندیش یا الهام امین‌زاده از گزینه‌های احتمالی بعدی در این مسند خواهند بود.

 معاون حقوقی رئیس‌جمهوری ایران: مجید انصاری که براساس گمانه‌های احتمالی در دولت دوازدهم نخواهد بود.

 معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران: گویا معصومه ابتکار که نخستین زن ایرانی است که در دوره اصلاحات (بعد از انقلاب) وارد هیئت دولت شده بود، از این سازمان رفتنی است و در دولت بعدی عیسی کلانتری جای او را خواهد گرفت.

 معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: زهرا احمدی‌پور یکی از زنان حاضر در هیئت دولت است که حرف‌و‌حدیث‌ها از خروجش از کابینه حکایت دارد. رضا صالحی‌امیر و علی‌اصغر مونسان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از گزینه‌های جدی احتمالی برای این سمت هستند.

 معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران: حسین‌علی امیری؛ براساس شنیده‌ها او از کابینه بعدی رفتنی است و فرد دیگری بر جای او خواهد نشست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید