مردم آمریکا منتظر اقدامات روسیه برای بهبود روابط دو کشور هستند

کدخبر: ۱۷۷۶۲۴
هدر نوئرت گفت مردم آمریکا می‌خواهند شاهد اقدامات روسیه برای بهبود روابط مسکو-واشنگتن باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هدر نوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود با اشاره به بیانیه وزیر امور خارجه آمریکا درباره طرح تحریم های کنگره علیه روسیه، کره شمالی و ایران نوشت مردم آمریکا می خواهند شاهد اقدامات روسیه برای بهبود روابط باشند و امیدواریم همکاری بین کشورهای ما صورت پذیرد.

روز گذشته، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت مصوبه تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، «عزم راسخ» آمریکایی‌ها برای مشاهده برداشته شدن گام‌ها از جانب مسکو برای بهبود روابط دو کشور را نشان می‌دهد.

تیلرسون گفت مقامات آمریکا امیدوارند در مسائل جهانی با روسیه همکاری بیشتری داشته باشند و در این صورت، تحریم‌ها علیه روسیه لازم نخواهد بود.

روز پنجشنبه، مجلس سنای آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که تحریم‌های گسترده‌ای را علیه روسیه وضع خواهد کرد و به خصوص، شرکت‌هایی که در بخش پروژه‌های انرژی روسیه سرمایه‌گذاری می‌کنند را هدف قرار خواهد داد. اکنون این لایحه در انتظار امضا و یا وتوی دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – قرار دارد.

تیلرسون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آرای قریب به اتفاق به قانون تحریم‌ها در کنگره نشان‌دهنده عزم راسخ مردم آمریکا است تا مشاهده کنند روسیه برای بهبود روابط با آمریکا گام برخواهد داشت. ما امیدواریم در مسائل مهم جهانی بین کشورهایمان همکاری‌ها صورت بگیرد و (به این ترتیب) وجود تحریم‌ها دیگر لازم نخواهد بود.»

وی همچنین خاطر نشان کرد برای حصول اطمینان از انتقال پیام آمریکا به ایران، روسیه و کره شمالی، واشنگتن باید با «دوستان و متحدانش» همکاری نزدیک داشته باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید