تلگرام: «موبوگرام» خطرناک است

کدخبر: ۱۷۷۶۴۶
مدیر عامل تلگرام، توصیه ای به کاربران اپلیکیشن موبوگرام یا هر برنامه غیر رسمی مرتبط با تلگرام کرده است.
تلگرام: «موبوگرام» خطرناک است

موبوگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن هایی است که نسخه ای غیر رسمی از نرم افزار پر کاربر تلگرام را ارائه می دهد. یکی از دغدغه های کاربران این دست اپلیکیشن ها امنیت آن ها است که آیا این امنیت تامین می شود یا خیر؟!

پاول دورف، در توییتر و در پاسخ به سوال یکی از کاربران ایرانی در رابطه با نسخه های غیر رسمی تلگرام از جمله موبوگرام گفت:«موبوگرام یک شاخه منسوخ و کاملاً نا امن تلگرام ازایران است.استفاده از آن را توصیه نمی کنم.»

همچنین دورف در توییت دیگری در رابطه با نسخه های غیر رسمی تلگرام که قابلیت روح را ارائه می دهند گفت: «این برنامه ها باید به زودی قابلیت هایی مثل ویژگی روح را حذف کنند، زیرا این دسته از قابلیت ها رفتار های مناسب و حریم خصوصی را نقض می کنند.» حالت روح، قابلیتی است که در آن زمان آنلاین شدن کاربر مشخص نمی شود و علاوه بر آن، اگر پیام شخصی که برای او پیام را فرستاده است ببیند، علامت خوانده شدن پیام برای فرستنده ارسال نمی شود.

مدیر عامل تلگرام در ادامه نسبت به توسعه دهندگان گفت: «ما قوانین را برای آن ها روشن خواهیم کرد. اگر آن ها این قوانین را نادیده بگیرند، ما باید برای حفاظت از حریم شخصی کاربران خود وارد عمل بشویم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید