استقبال سعودی از نخستین گروه زائران ایرانی

کدخبر: ۱۷۷۶۹۴
نخستین گروه زائران ایرانی، با استقبال معاون وزیر حج و عمره کشور عربستان به شهر مدینه وارد شد.
استقبال سعودی از نخستین گروه زائران ایرانی

به گزارش ایسنا، نخستین پرواز حج ایران حامل ۲۷۰ نفر زائر از بندرعباس بود که پس از ورود به فرودگاه مدینه، با استقبال محمدبن عبدالرحمن بیجاوی ـ معاون وزیر حج عربستان ـ و دیگر مسؤولان این فرودگاه و عوامل ستادی سازمان حج و زیارت ایران روبه‌رو شدند.

بیجاوی که مسؤولیت اشراف بر سیستم مسار الکترونیکی (سامانه ثبت اطلاعات زائران) را برعهده دارد و بر روند صدور ویزای زائران نظارت می‌کند، در این مراسم از پیش برنامه‌ریزی‌شده برای استقبال از زائران ایرانی که برای یک سال از سفر حج تمتع محروم شده بودند، گفت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط در عربستان تلاش خود را برای تامین رفاه و آسایش حجاج به‌کار می‌گیرند تا سفری آرام داشته باشند.

او اظهار کرد: ‌من امروز برای خوش‌آمدگویی به زائران ایرانی در فرودگاه حاضر شده‌ام و امیدوارم خدمات شایسته‌ای به حجاج ایرانی تقدیم کنیم تا از سفری معنوی و روحانی توأم با آرامش بهره‌مند شوند.

اعزام زائران ایرانی از امروز (هشتم مردادماه) به‌شکل رسمی آغاز شد و قرار است تا چهارم شهریورماه، ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر ایرانی برای شرکت در مناسک حج به عربستان اعزام شوند.

صبح فردا (دوشنبه، نهم مردادماه) نیز مراسم رسمی بدرقه زائران همزمان با اعزام نخستین کاروان تهران، با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان حج و زیارت در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

تا کنون سازمان حج و همچنین وزارت امور خارجه درباره اعزام هیأت کنسولی ایران به عربستان که جزو تفاهم‌های دو کشور بود، اظهار نظری نکرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید