واکنش چین به توئیت های اخیر ترامپ

کدخبر: ۱۷۷۷۲۴
یک مقام بلندپایه دولت چین امروز (دوشنبه) در واکنش به توئیت‌های اخیر دونالد ترامپ در انتقاد از روابط تجاری دولت‌های سابق آمریکا با چین گفت: هیچ ارتباطی میان برنامه هسته‌ای کره شمالی و تجارت آمریکا با چین وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در چندین توئیت گفت: "رهبران احمق سابق آمریکا" به چین اجازه دادند میلیاردها دلار در سال در تجارت با آمریکا درآمد کسب کنند در حالی که پکن کاری برای حل مشکل کره شمالی انجام نداده است.

ترامپ این اظهارات را بعد از اعلام یک آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک قاره پیما از سوی کره شمالی مطرح کرد.

کیان کمینگ، معاون وزیر بازرگانی چین در کنفرانسی خبری در واکنش به این توئیت‌های ترامپ گفت: هیچ ارتباطی میان مساله کره شمالی و تجارت آمریکا با چین وجود ندارد.

کیان خاطر نشان کرد: ما تصور می‌کنیم که مساله هسته‌ای کره شمالی در تجارت آمریکا با چین دو مساله مربوط به دو حوزه کاملا متفاوت بوده و ارتباطی با هم ندارند. نباید این دو مساله را کنار یکدیگر مورد بحث قرار داد.

وی افزود: چین به همکاری با جامعه بین‌المللی به منظور پیشبرد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره ادامه خواهد داد و در عین حال چین متمایل به همکاری با طرف آمریکایی برای توسعه متعادل روابط تجاری دوجانبه است.

در عین حال چین بارها اعلام کرده که حل مساله کره شمالی مسئولیت پکن نیست و واشنگتن و پیونگ یانگ هر دو باید به کاهش تنش‌ها پرداخته و نگرانی‌های یکدیگر را برطرف کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید