سردار جوانی: باب مذاکره با آمریکا هفت قفله شود

کدخبر: ۱۷۸۳۱۹
جام‌جم آنلاین نوشت: مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: واشنگتن تلاش دارد بعد از برجام با اعمال فشار ایران را با هدف ایجاد محدودیت‌های دفاعی و موشکی پای میز مذاکره بکشاند اما بدانند، این یک اشتباه محاسباتی از سوی کاخ سفید است.
سردار جوانی: باب مذاکره با آمریکا هفت قفله شود

سردار یدالله جوانی پیرامون مصوبات چند روز گذشته نمایندگان و سناتورهای آمریکا و احکام غیر قانونی دستگاه قضایی یکی از ایالت‌ها ضد ایران، گفت: اقداماتی که مقامات آمریکا از فردای انعقاد توافق هسته‌ای تا امروز انجام داده‌اند کاملا خلاف تعهدات بوده و تحریمهای جدید ضد ایرانی موسوم به قانون 722 نقض آشکار برجام محسوب می‌شود.

وی افزود: از قبل هم قابل پیش بینی بود طرف آمریکایی با دستاویز قرار دادن موضوعاتی همچون آزمایشات موشکی، ساخت تجهیزات متعارف نظامی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، ضمن پایبند نبودن به قول خود در برجام، به منظور محدود کردن مردم ایران گام های دیگری برخواهد داشت.

فرمانده ارشد نظامی، امنیتی سپاه در ادامه به تشریح سلسله اهداف ضد ایرانی آمریکا در دوران پسا برجام پرداخت و عنوان داشت: مقامات واشنگتن تصور می‌کنند آنچنان که موفق شدند ایران را در برنامه هسته ای خود با تحریم‌ها محدود کرده و با اعمال فشار باب مذاکره با ما را بازکنند، باز هم می‌توانند با بکارگیری این روش برجام‌های هسته‌ای دیگری در مورد برنامه موشکی، حقوق بشر و... بوجود آورند اما باید گفت، در این مورد با اشتباه محاسباتی فاحشی روبه رو هستند.

جوانی هدف قرار دادن اقتدار موشکی جمهوری اسلامی ایران در تحریم های جدید را برنامه‌ای پیچیده در تضعیف قدرت دفاعی و بازدارندگی نظام دانست و گفت: بحمدالله امروز در میان نخبگان سیاسی، مسئولین و آحاد مردم بر سر ارتقاء توانمندی‌های رزمی و دفاعی نیروهای مسلح کشورمان اتفاق نظر و وحدت وجود داشته، از این رو بعید به نظر می‌رسد نقشه‌های دولت آمریکا در این حوزه هم نتیجه بخش باشد.

وی خاطر نشان کرد: اساسا آمریکا نشان داده قابل اعتماد نبوده و تحرکات اخیر مقامات این کشور پس از برجام بخوبی بر این مسئله صحه می‌گذارد. از این رو باید گفت، در هیچ موضوعی نمی‌توان با این کشور وارد مذاکره شد، لذا بهتر است باب مذاکره با آنها را هفت قفله کرد و بیشتر به توان داخلی و خود اتکایی تمرکز داشته باشیم.

وی در پایان افزود: قطعا وحدت رویه مردم و مسئولین، آمریکایی‌ها را دچار شکست راهبردی بزرگی در سیاست تحریم و تهدید خود می کند و پروژه محدود سازی ملت ایران راه به جایی نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید