پروژه «تشکیک» احمدی‌نژادی‌ها در رسمیت تحلیف روحانی خنثی شد

کدخبر: ۱۷۸۴۷۲
غلامحسین الهام، از حقوقدانان سابق شورای نگهبان و سخنگوی دولت احمدی‌نژاد مراسم تحلیف دیروز رئیس‌جمهور را مخدوش دانست؛ چراکه فقهای شورای نگهبان در مراسم حاضر نبودند.
 پروژه «تشکیک» احمدی‌نژادی‌ها در رسمیت تحلیف روحانی خنثی شد

به گزارش عصرایران، در همین رابطه نجات‌الله ابراهیمیان عضو حقوقدان شورای نگهبان، گفت: احتمالا تصاویر آقای الهام را به اشتباه انداخته است چون همه اعضای شورای نگهبان یکجا ننشسته بودند و 8 نفر از اعضا شورای نگهبان در مراسم حاضر بودند.

سخنگوی سابق شورای نگهبان تاکید کرد: اکثریت اعضا در مراسم تحلیف رئیس جمهور شرکت داشتند و حتما آقای الهام در تصاویر ندیده‌اند چون 6 نفر از ما یکجا نشسته بودیم و آقایان مدرسی و جنتی جای دیگری به عنوان عضو شورا نگهبان حضور داشتند بنابراین حضور اعضای شورای نگهبان با حضور اکثریت مصداق پیدا کرده است و ایشان تصاویر گویا و اضحی از مراسم مشاهده نکرده‌اند .

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: در قانون اساسی تصریح شده که تحلیف با حضور اکثریت اعضای شورای نگهبان برگزار شود، اکثریت هم بودند البته نکته ای که قابل توجه است؛ قانون مربوطه اعضا را مشخص نکرده که حقوقدان باشند یا فقیه و با حضور 8 نفر از اعضای شورای نگهبان مراسم تحلیف وجاهت قانونی لازم را داشته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید