کاخ سفید از سکوت خود درباره انفجار مسجدی در «مینه‌سوتا» حمایت کرد

کدخبر: ۱۷۸۹۶۳
کاخ سفید امروز در بیانیه ای اعلام کرد که درباره انفجار در مسجدی واقع در مینه‌سوتا تنها پس از تحقیقات نهایی می تواند اظهارنظر خود را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «بی‌بی‌سی»، کاخ سفید امروز در بیانیه ای اعلام کرد که درباره انفجار در مسجدی واقع در مینه‌سوتا تنها پس از تحقیقات نهایی می تواند اظهارنظر خود را اعلام کند.

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده است که در حال تحقیق در مورد انفجاری است که «مارک دیتون» فرماندار مینه‌سوتا آن را یک «اقدام جنایی تروریستی» خوانده بود.

منتقدان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌گویند او پس از حملات لندن به سرعت واکنش نشان داد، اما در این مورد سکوت کرد.

این در حالیست که «سباستین گورکا» مشاور ترامپ گفته است کاخ سفید منتظر نتایج تحقیقات خواهد ماند.

لازم به ذکر است، پلیس آمریکا ۱۴ مرداد ماه سال جاری از انفجار در مسجد و مرکز اسلامی دارالفاروق این کشور واقع در  شهر بلومنگتون ایالت مینه‌سوتا خبر داد.

بر اساس گزارش های ارائه شده از سوی پلیس، این حادثه در جریان برپایی نماز رخ داده بود و در جریان آن، مهاجمین با شکستن شیشه های پنجره مسجد، اقدام به پرتاب وسیله انفجاری به داخل مسجد کرده بودند.

اف بی آی پیشتر اعلام کرده بود که وسیله عامل انفجار به احتمال زیاد یک بمب بوده است.

در همین حال «محمد عمر»، مدیر اجرایی مسجد مذکور در مصاحبه با رسانه های خبری اعلام کرد که این بمب به داخل دفتر امام جماعت مسجد پرتاب شده است.

گفتنی است «اسد زمان»، متفکر و اقتصاددان بزرگ اسلامی که در حال حاضر ریاست جامعه مسلمانان آمریکایی مینه‌سوتا را بر عهده دارد، از تعیین جایزه ۱۰ هزار دلاری برای دادن اطلاعات در خصوص عاملین این حمله تروریستی به مسجد مذکور خبر داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید