هراس مردم گوام از تهدید موشکی کره شمالی

کدخبر: ۱۷۸۹۶۹
ساکنین گوام از عملی شدن تهدید حمله موشکی کره شمالی، نگران و هراسان هستند.
هراس مردم گوام از تهدید موشکی کره شمالی

بعد از تهدید کره شمالی درخصوص هدف قرار دادن جزیره «گوام» با موشک‌های بالستیک، اکنون ساکنین این منطقه نگران هستند در تنش رو به افزایش میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ گرفتار شوند.

«اِدی کالوو» فرماندار گوام ضمن اطمینان دادن از نبودن تهدید، گفت: «حمله یا تهدید علیه گوام، حمله و تهدیدی علیه آمریکاست. آنها (مقامات کاخ سفید) می‌گویند از آمریکا دفاع خواهد شد.»

این در حالی است که ساکنین گوام طی مصاحبه با «فاکس نیوز» از اینکه مورد حمله موشکی کره شمالی قرار بگیرند، نگران و هراسان هستند.

«جورج چارفائوروس» مشاور امنیت داخلی گوام اما خواستار آرامش ساکنین این جزیره شده و تاکید کرد اقدامات پدافندی در نظر گرفته شده است.

در پاسخ به تهدیدات شب گذشته «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود «کره شمالی با آتش و خشمی مواجه خواهد شد که جهان به خود ندیده است»، پیونگ یانگ امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که حمله موشکی به جزیره گوام را بررسی می‌کند.

گوام جزیره‌ای کوچک اما اهمیتی دیگر دارد، 30 درصد از مساحت آن را پایگاه‌های نظامی آمریکا شکل می‌دهند.

در شمال این جزیره، واشنگتن دارای پایگاهی هوایی است که از آن برای حملات نظامی در دوره جنگ ویتنام هم استفاده می‌کرد. در جنوب نیز پایگاهی دریایی قرار داشته و گارد ساحلی آمریکا نیز فعالیت دارند. در مجموع، حدود 6 هزار نیروی نظامی ایالات متحده در این جزیره کوچک مستقر هستند./ فارس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید