لبخند سران قوا در عروسی لاریجانی

کدخبر: ۱۷۹۱۴۱
پنجشنبه مراسم عروسی یک آقازاده بود، آقازاده‌ای که پدرش را باید میانه‌رو دانست. پدری که میان خود و آنچه دولت‌های نهم و دهم انجام دادند خط قرمز کشید و فاصله زیادی ایجاد کرد تا به همگان نشان دهد اهل سازش با هر گروهی نیست که با نام اصولگرا پای درمیدان بگذارد، اما رویه‌ای دیگر داشته باشد و از اعتبار جریان اصولگرایی سوء استفاده کند.
لبخند سران قوا در عروسی لاریجانی

روزنامه آرمان امروز با این مقدمه نوشت: البته این خط کشیدن برای لاریجانی هزینه‌هایی هم داشت و بارها مورد هجمه دلواپسان قرار گرفت، مانند 91 که سخنرانی علی لاریجانی رئیس مجلس در مراسم راهپیمایی 22 بهمن در قم با شعارهایی علیه او همراه شد، آن‌طور که انتخاب در همان زمان نوشت: «گروهی که ظاهرا پیش‌تر سازماندهی شده بودند، در ابتدا نهایتا 20 نفر بودند و کم‌کم به آنها از بیرون افزوده شد، در حمایت از احمدی‌نژاد شعارهای تندی سردادند و به سوی لاریجانی، کفش و مهر نماز پرتاب کردند!»

اگر در جست‌وجوگرهای اینترنتی عبارت «توهین به علی لاریجانی» درج شود مواردی روی صفحه مانیتور نقش می‌بندد که حکایت از خشم دلواپسان از گزینش رویکرد اعتدالی از سوی علی لاریجانی است.

لاریجانی مدت‌هاست که ترجیح می‌دهد در گعده‌های اصولگرایی برای تصمیم‌گیری‌ها حضور نداشته باشد، چرا که تجارب قبلی به او ثابت کرده است افراد دارای وزن بیشتر مقبولیت در اردوگاه اصولگرایی بیش از سایرین مورد هجمه قرار می‌گیرند و از سوی دیگر او را باید در جایگاه رئیس قوه مقننه مورد بررسی و تحلیل قرار داد، چرا که مواضع او فراجناحی و در راستای منافع ملی است.

کی، کجا نشسته بود؟

پنجشنبه شب کارت‌های عروسی در دست تعدادی از مقامات کشور بود که از آنها دعوت شده بود در مراسم عروسی پسر علی لاریجانی و دختری از خانواده فیاض‌بخش حضور پیدا کنند. ساعت مراسم 19 تا 22 بود، یعنی مهمانان 3 ساعت در کنار هم بودند. نکته قابل تامل افراد حاضر در جشن عروسی بودند که البته در هیچ تصویر منتشر شده نشانی از دلواپسان نیست، اما بر سر میزها مهمانانی نشستند که از میانه‌روهای مجلس و برخی اعضای دولت بودند. بهروز نعمتی و کاظم جلالی در کنار هم بودند که این همنشینی طبیعی است، چرا که هر دو از طیف حامیان لاریجانی در مجلس بودند.

اما تصویر قابل توجه جلوس سران قوا در کنار هم و لبخندی بود که بر لب داشتند و ترتیب نشستان آنها هم چنین بود که ابتدا علی لاریجانی، سپس آیت‌ا... صادق لاریجانی و در صندلی کناری او دکتر حسن روحانی نشسته بود، با یک صندلی فاصله از رئیس جمهور هم حجت‌الاسلام ناطق نوری حضور داشت که گرم گفت‌وگو با محمدجواد لاریجانی بود.

در صندلی‌های مقابل سران قوا بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت یازدهم و محمود حجتی وزیر پیشنهادی روحانی برای وزارت کشاورزی دولت دوازدهم حضور داشتند. در تصویری هم عبدالرضا رحمانی فضلی که تازه از راه رسیده است در بالای سر محمد حسین صفار هرندی ایستاده و ظاهرا وزیر ارشاد دولت نهم متوجه حضور او نشده است.

آیت‌ا... موحدی کرمانی هم در این مراسم حضور داشت که تصویری از او در کنار رئیس قوه قضائیه منتشر شده است. نمایندگان مجلس هم به دور یک میز هستند که توجه آنها متوجه علی مطهری است. در نهایت علی لاریجانی روز پنجشنبه روی کارت‌های دعوت مراسم عروسی پسرش نام مسئولان اعم از سران قوا، روحانیت سنتی، نمایندگان مجلس و... را نوشت که شاید این دعوت را بتوان یک استراتژی تجدید دوستی‌ها قبل از آغاز دولت دوازدهم دانست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید