شکایت؛ پرده جدید از نمایش احمدی‌نژادی‌ها

کدخبر: ۱۷۹۲۶۵
«شکایت می‌کنیم»؛ این خط و نشان تازه وکیل احمدی‌نژاد برای دادستان دیوان محاسبات است. نزدیک به دو هفته از انتشار گفت‌وگوی فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات با روزنامه اعتماد درباره ٧ حکم قطعی دیوان محاسبات علیه احمدی‌نژاد و جزییات تخلفات و احکام صادر شده برای آنها می‌گذرد.
شکایت؛ پرده جدید از نمایش احمدی‌نژادی‌ها

به گزارش انتخاب به نقل از اعتماد، گفت‌وگویی که درست در اثنای شوی بهاری «احمدی‌نژاد، مشایی و بقایی» در جریان بازداشت و دستگیری بقایی منتشر شد و جزییات تازه‌ای از تصمیمات هزینه‌زا و آسیب ١٢ هزار میلیارد تومانی احمدی‌نژاد بر اثر این تصمیمات را رونمایی کرد. این موضوع اول و یک روز بعد از انتشار مصاحبه با واکنش خود احمدی‌نژاد مواجه شد و حالا نزدیک به دو هفته از انتشار آن، واکنش وکیلش را به دنبال داشته است. اما حرف‌های او هم چیزی بیشتر از بیانیه اعتراضی احمدی‌نژاد ندارد.

او حتی یک گام نسبت به احمدی‌نژاد عقب‌نشینی کرده است آنجا که گفته «اگر مواضع‌شان را اصلاح نکنند شکایت می‌کنیم.» سیدعادل حیدری، وکیل محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، مانند احمدی‌نژاد سخنان فیاض شجاعی را خلاف واقع خوانده و گفته است: اینجانب از طریق جراید در جریان وجود چنین پرونده‌هایی قرار گرفتم. با مراجعه به دیوان محاسبات تعداد ٧ دادنامه را دریافت کردم که اتفاقا موضوعاتی که در مصاحبه ایشان آمده بود برخلاف ‌آنچه مطرح شده است، احراز عدم تخلف بوده است. اثبات عدم تخلف در بحث یارانه‌ها که آقای دادستان مدعی بودند محکومیت قطعی صادر شده است، از جمله این دادنامه‌ها بود. حیدری ادامه داده است: در بحث کمک به دانشگاه ایرانیان که با مصوبه هیات دولت این کمک انجام شده است، رای بر عدم احراز تخلف صادر شده و جای بسی تعجب است که دادستان محترم چگونه اقدام به بیان مطالب کاملا خلاف واقع کرده‌ است. وکیل محمود احمدی‌نژاد این را هم گفته که: بنده طی نامه‌ای که به فیاض شجاعی به عنوان یک برادر دینی نوشتم، درخواست کردم نسبت به اصلاح خلاف واقع‌گویی‌ها و بیان واقعیت اقدام کند اما اگر به توصیه و امر به معروف این برادر دینی‌ خود عمل نکند بالاجبار به عنوان وکیل آقای احمدی‌نژاد از ایشان شکایت خواهیم کرد.

تهدید جدید اردوگاه احمدی‌نژادی‌ها

احمدی‌نژاد هم اگر چه در بیانیه اعتراضی خودش نهم مرداد ماه این اظهارات را کذب خوانده بود اما هیچ اطلاعات بیشتری برای اثبات ادعای خودش نداشت. او صرفا سخنان شجاعی را بخشی از یک توطئه از پیش تعیین شده علیه خودش تعبیر کرد که به قول او باندهای قدرت و ثروت با سوءاستفاده از شرایط به دنبال اجرای سناریویی ناجوانمردانه علیه جمعی از خادمان شما (ملت) ‌در دولت‌های نهم و دهم ساخته و پرداخته کرده‌اند. او اگرچه گفته بود اصرار دارد که مانند ١٢ سال گذشته به خاطر مصالح کشور در برابر این رفتارهای ضداخلاقی و ضد مردمی به سکوت خود ادامه دهد اما این را هم گفته بود که احساس وظیفه می‌کند تا «پشت پرده این نقشه شوم و این اقدامات زشت را برملا نماید.»

او با صراحت گفته بود «ضمن تکذیب قاطع این ادعاها، اعلام می‌دارد که اظهارات این فرد (دادستان دیوان محاسبات)، مصداق مجرمانه اشاعه اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و رفتار و اقدامات این فرد که به پشتیبانی صاحبان قدرت تکرار می‌شود بر خلاف قانون اساسی و مستوجب تعقیب قضایی است.» با این همه در شرایطی که افکار عمومی در انتظار افشاگری وعده داده شده احمدی‌نژاد هستند، دیروز وکیلش تنها به تهدید دیگری اکتفا کرد. این اظهارات حیدری در حالی است که دادستان دیوان محاسبات از شماره کلاسه پرونده‌های تشکیل شده برای احمدی‌نژاد تا جزییات ریز دیگر احکام قطعی او را بیان کرده است. افزون بر این ادعای احمدی‌نژاد و وکیلش درباره دانشگاه ایرانیان در حالی است که حکم تجدید نظر تنها درباره دو نفر از سه نفر متهم اولیه نقض شده و درباره احمدی‌نژاد همچنان به قوت خودش باقی است. با همه این‌ها آیا بالاخره آن زمان مناسب فراخواهد رسید و احمدی‌نژاد به وعده خودش درباره ارایه اسنادی دال بر بی‌گناهی‌اش عمل خواهد کرد؟! باید منتظر ماند و دید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید