رحمانی فضلی : صندوق های رای را نجات دادم / پسرم ارتباطی وزارت کشور ندارد

کدخبر: ۱۷۹۳۰۰
وزیر پیشنهادی کشور دیروز در مجمع نمایندگان خراسان پیرامون تشریح برنامه‌های خود اظهار داشت: ابعاد موضوعی مختلفی اعم از سیاسی، امنیتی، اجتماعی و... در وزارت کشور وجود دارد. علاوه بر این هماهنگی در استان‌ها نیز با استانداران و مجموعه وزارت کشور است.
رحمانی فضلی : صندوق های رای را نجات دادم / پسرم ارتباطی وزارت کشور ندارد

رحمانی‌فضلی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: از ساعت 12 به بعد شورای نگهبان ایستاد و گفت بعد از 12 شب رأی‌گیری نمی‌کنیم و به نیروی انتظامی دستور دادند تا اماکن رأی گیری را ببندند و به نیروهای خود نیز دستور دادند تا محل اخذ رأی را ترک کنند. من برای اینکه کل صندوق‌ها را نجات بدهم، مانع از ادامه رأی‌گیری شدم. ضمنا قانون هم می‌گوید فقط در روز جمعه و تا ساعت 12 می‌توان انتخابات را برگزار کرد.

بدون هماهنگی نبود

بنده هیچ استانداری را بدون هماهنگی انتخاب نکرده‌ام؛ هماهنگی به معنای مشورت کردن و رعایت اصول است. در دور قبل اعلام کردیم که با شاخص‌های مشخص استانداران تعیین می‌شوند. عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: در دور قبل جز یک استاندار که خود نمایندگان گفتند نمی‌توانیم به توافق برسیم و هرکسی را وزیر کشور انتخاب کند می‌پذیریم، در بقیه موارد متناسب با شاخص‌ها به توافق رسیدیم. وزیر پیشنهادی کشور گفت: در دور جدید تعویض استاندارها متناسب با عملکرد و شرایط تصمیماتی از سر ناچاری اتخاذ شد، زیرا نزدیک به انتخابات مجلس بودیم، در حال حاضر نیز برای انتخاب استانداران همانند دور قبل هماهنگی‌ها براساس اصول انجام می‌شود، زیرا از نظر عقلی و تجربی اثبات شده که این شیوه صحیح است. وزیر پیشنهادی کشورتصریح کرد: ارکان اصلی هر شهر و شهرستان، نمایندگان، فرمانداران و ائمه جمعه هستند و اگر این ارکان هماهنگ باشند بقیه مسئولان به هماهنگی می‌رسند. رحمانی فضلی گفت: وقتی در دولت یازدهم به عنوان وزیر کشور انتخاب شدم 80 درصد فرمانداران و بخشداران از نیروهای خارج از وزارت کشور بودند که این نیروها معمولا تجربه کار ندارند یا با قوانین آشنا نیستند و آموزش پذیری آنها کند است و فرمانبرداری‌شان نیز کم است. وی افزود: 83 درصد از فرمانداران و بخشداران فعلی از نیروهای وزارت کشور هستند، وقتی خارج از وزارت کشور نیرو انتخاب می‌شود سبب ایجاد بی‌انگیزگی در نیروهای وزارت کشور می‌شود.

نجات صندوق‌ها

وزیر پیشنهادی کشور در خصوص اینکه گفته می‌شود در انتخابات سال جاری 4 میلیون رأی از دست دادیم، گفت: واقعا این‌گونه نبوده است، اگر 4 میلیون نفر رأی نداده باشند و یک میلیون نفر از این تعداد در تهران باشد، باید همان شب انتخابات در تهران هزار کیلومتر صف تشکیل می‌شد. رحمانی فضلی گفت: اشکال انتخابات سال جاری این بود که از ساعت 12 به بعد شورای نگهبان ایستاد و گفت بعد از 12 شب رأی گیری نمی‌کنیم و به نیروی انتظامی دستور دادند تا اماکن رأی گیری را ببندند و به نیروهای خود نیز دستور دادند تا محل اخذ رأی را ترک کنند. رحمانی فضلی با بیان اینکه در این شرایط اگر ما یک رأی می‌گرفتیم در سیستم ثبت می‌شد و امکان داشت کل صندوق باطل شود، اظهار داشت: من برای اینکه صندوق‌ها را نجات بدهم، مانع از ادامه رأی گیری شدم. ضمنا قانون هم می‌گوید فقط در روز جمعه و تا ساعت 12 می‌توان انتخابات را برگزار کرد. وزیر پیشنهادی کشور گفت: یک بار در دوره قبل که انتخابات مجلس بود بنده انتخابات را بعد از ساعت 12 نیز ادامه دادم که پس از آن خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و ایشان فرمودند آقای رحمانی فضلی شنیده‌ام در بعضی از حوزه‌ها تا ساعت یک و نیم شب هم رأی گیری کرده‌اید، پس از پاسخ مثبت اینجانب مقام معظم رهبری فرمودند این کار غیر قانونی است. رحمانی فضلی گفت: واقعا ارزیابی ما این نیست که 4 میلیون رأی گرفته نشد بلکه ارزیابی ما 700هزار نفر بود و با در نظر گرفتن 300 هزار نفر که از صبح آمدند و به علت شلوغی رأی ندادند جمع کل آرا حدود یک میلیون نفر می‌شود.

پسرم با وزارت کشور ارتباط ندارد

رحمانی فضلی نسبت به شایعاتی که در خصوص استخدام اطرافیان و اقوام او مطرح شده است، بیان کرد: وزارت کشور می‌تواند 38 هزار مدیر داشته باشد. شما بررسی کنید حتی اگر یک نفر از اقوام خود را استخدام کرده‌ باشند. وزیر پیشنهادی کشور تاکید کرد: پسر بنده هیچ ارتباطی با وزارت کشور ندارد، پسر من عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که در دانشگاه شهید بهشتی نیز تدریس می‌کند و دکترای اقتصاد دارد. رحمانی فضلی با بیان اینکه برادر همسر من استاد دانشگاه مشهد است و در آنجا تدریس می‌کند، گفت: به دلیل اینکه رشته تحصیلی او برق و الکترونیک است برای اینکه یک نفر مطمئن جهت نظارت بر روند انتخابات الکترونیکی داشته باشم از ایشان خواهش کردم که کنترل‌های لازم را بر این سیستم داشته باشد./ روزنامه آرمان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید