چربی‌ این غذاها برای بدن لازم است

کدخبر: ۱۷۹۴۰۸
ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی و ساردین سرشار از امگا۳ هستند؛ چربی‌هایی که باعث بهبود سلامت قلب و مغز انسان می‌شوند. با این حال، درصد بسیاری از افراد هیچ کدام از این ماهی‌ها را نمی‌خورند.

الو دکتر؛ به گزارش مقامات مسئول دولتی، مصرف ۱۴۰ گرم ماهی روغنی در هفته، امگا۳ مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. اما بسیاری از افراد طعم و مزه ماهی را دوست ندارند. با این حال، جایگزین‌های مناسبی وجود دارد که این افراد می‌توانند از آنها برای تامین امگا۳ مورد نیاز بدنشان استفاده کنند.

بسیاری از افراد به طور منظم با غذای خود نان می‌خورند. مصرف دو تکه نان غنی شده به شما می‌کند که امگا۳ مورد نیازتان را تامین کنید. بذر کتان موجود در این نان باعث افزایش سطح اسیدهای چرب آلفا لینولنیک اسید (ALA) در بدن می‌شود. بدن با پردازش آلفا لینولنیک اسید این ترکیب را به سایر مشتقات زنجیره‌ امگا۳ تبدیل می‌کند. EPA و DHA دو عدد از مشتقات زنجیره بلند امگا۳ هستند که در ماهی‌های روغنی وجود دارند. این ترکیبات باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شده و به ارتباط هرچه بهتر سلول‌های مغزی می‌کند. علاوه‌براین، مصرف ۲۵ گرم دانه خوراکی به صورت روزانه مناسب خواهد بود. دانه آفتاب‌گردان بوداده، کدو تنبل، شاهدانه و بذر کتان از جمله دانه‌های روغنی قابل‌ مصرف هستند. مصرف یک قاشق غذا خوری از این دانه‌ها، یک سوم از آلفا لینولنیک اسید مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید