رهبر کره شمالی عقب نشست

کدخبر: ۱۷۹۶۷۶
رهبر کره شمالی امروز اعلام کرد که کره شمالی در حال حاضر برنامه ای برای حمله به جزیره گوام ندارد.
رهبر کره شمالی عقب نشست

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، رسانه های دولتی کره شمالی اعلام کردند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تصمیم گرفته است که دست نگه دارد و تهدید حمله موشکی به گوام را فعلا عملی نکند.

کیم جونگ اون با این حال هشدار داده است در صورتی که آمریکایی ها به اقدامات به شدت خطرناک و بی پروایانه خود ادامه دهند تصمیم خود را تغییر خواهد داد.

«کیم جونگ اون» این سخنان را در جلسه ای که گزارش چگونگی حمله به گوام در اختیار وی قرار می گرفت، عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی در این نشست که به تاریخ برگزاری آن اشاره ای نشده، گفته است که آمریکا باید برای جلوگیری از وقوع درگیری میان دو کشور تصمیم درستی بگیرد.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، کیم جونگ اون، رهبر این کشور پس از آن که در جریان جزئیات این طرح قرار گرفته، برای مدتی طولانی آن را بررسی کرده و درباره این طرح با فرماندهان نظامی گفت‌وگو نموده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون همچنین به ژنرال‌های کشورش دستور داده که ارتش را برای حمله آماده کنند تا در صورت اتخاذ چنین تصمیمی از سوی وی، اقدام لازم انجام شود.

با این حال بنا بر اعلام خبرگزاری دولتی کره شمالی رهبر کره شمالی قبل از هر تصمیمی منتظر اقدام آمریکا می‌ماند. به نقل از کیم جونگ اون در سایت خبرگزاری دولتی کره شمالی آماده است: ایالات متحده، اولین طرفی که تجهیزات هسته‌ای بیشماری را به نزدیک ما آورد، باید تصمیم درست را بگیرد و این تصمیم را در عمل نشان دهد؛ اگر که مایل به کاهش تنش در

شبه جزیره کره و جلوگیری از یک درگیری خطرناک نظامی است. ود ادامه دهد تصمیم خود را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، در هفته های گذشته تنش بین کره شمالی و آمریکا بالا گرفته است دو طرف یکدیگر را حمله هسته ای تهدید کرده اند و دست آخر پیونگ یانگ اعلام کرد که مهمترین پایگاه نظامی واشنگتن در آسیا را هدف حمله موشک های بالستیک قرار می دهد، کره شمالی این تهدید را در پاسخ به تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده مطرح کرده که اعلام کرده بود آمریکا پاسخ کره شمالی را با خشم و آتش پاسخ خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید