کدام بازیکن استقلال قربانی می شود؟

کدخبر: ۱۷۹۷۳۱
استقلال فردا شب در هفته چهارم لیگ برتر در یک بازی سخت مقابل سایپا قرار خواهد گرفت. سرمربی آبی ها برای این بازی یک دغدغه بزرگ دارد.
کدام بازیکن استقلال قربانی می شود؟

علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال تصمیم گرفته است در بازی با سایپا هم از مجتبی جباری و هم از سرور جپاروف به صورت همزمان استفاده کند. دوهافبک بازیساز و خلاقی که دومی آمادگی‌اش را در بازی با تراکتورسازی ثابت کرد و اولی هم اگر آماده باشد از بهترین‌ها در پست خودش است. آماده شدن تدریجی جباری که از تمرینات او مشخص است منصوریان را به این تصمیم رسانده که از هر دو هافبک بازی‌ساز خود استفاده کند. اما لازمه این کار تغییر شکل بازی استقلال خواهد بود. منصوریان از زمانی که استقلال را در اختیار گرفته در همه بازی‌ها با دو هافبک دفاعی بازی کرده است. 

امید ابراهیمی و امید نورافکن دو بازیکن اصلی منصوریان در این دو پست در فصل گذشته بودند و این فصل هم با توجه به مصدومیت ابراهیمی، روزبه چشمی جای او را گرفت. اگر هم‌چنان منصوریان قصد داشته باشد هم از دو هافبک دفاعی استفاده کند و هم از دو هافبک بازی‌ساز خود استفاده کند ناچار خواهد بود از جپاروف در بال راست خود استفاده کند. این‌گونه جباری جای جپاروف را در پشت مهاجم می‌گیرد و جپاروف به جایی خواهد رفت که در بازی پیش حسن بیت سعید در آن حضور داشت. سن سرور جپاروف و تحرک پایین‌تر او نسبت به بازیکنی مثل حسن بیت‌سعید اما احتمالا بازده او را در بال راست پایین خواهد آورد چرا که او به اندازه بیت‌سعید با حتی قائدی روندگی لازم را نخواهد داشت.

 انتخاب دیگر منصوریان استفاده از جپاروف در پست امید نورافکن است. بین جباری و جپاروف، بازیکن ازبکستانی توان بیشتری برای درگیر شدن با بایکنان حریف و بازی تخریبی دارد و استفاده از او در کنار روزبه چشمی، به جای نورافکن می‌تواند یکی از انتخاب‌های سرمربی استقلال باشد. اگر او یک خط عقب‌تر برود می‌تواند هم جا را برای جباری باز کند و هم وقتی استقلال صاحب توپ است در بازی‌سازی به کمک او بیاید. نقشی شبیه به نقش امید ابراهیمی در فصل گذشته که البته وظیفه سنگینی است. همه این‌ها در صورتی است که منصوریان بخواهد شکل تیمی خود را ثابت نگه دارد. منصوریان نشان داده که ترسی از تغییر نظم تیمی‌اش ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید