متن و حاشیه حمید بقایی تمامی ندارد / درباره دوران زندان کتاب چاپ می کنم!

کدخبر: ۱۷۹۹۰۸
متن و حاشیه‌های مسئولان دولت‌های نهم و دهم انگار تمامی ندارد. احمدی‌نژاد و یارانش بسیار دوست دارند در معرض دید و توجه رسانه‌ها قرار گیرند. حال این رسانه‌ها تصویری، صوتی، مکتوب یا مجازی باشند، برایشان مهم نیست، بلکه مهم این است که حرف آنها در میان باشد، به‌نحوی که در مقاطعی از زمان، احمدی‌نژاد به میان می‌آید، در مقطعی دیگر مشایی و اکنون نوبت حمیدرضا بقایی است که تلاش کند با تحرکاتی خود را به صدر اخبار رسانه‌ها برساند.
متن و حاشیه حمید بقایی تمامی ندارد / درباره دوران زندان کتاب چاپ می کنم!

روزنامه آرمان با این مقدمه نوشت: در این راستا در چند روز گذشته باز هم فیلمی از حمید بقایی در فضای مجازی منتشر شده که طی آن خواستار برگزاری دادگاه علنی شده است. او گفته آنچه را که در زندان بر او گذشته، به‌صورت صوتی و مکتوب درمی‌آورد. اما کاش بقایی زحمت بیشتری می‌کشید و عقب‌تر می‌رفت تا بتواند خاطراتی از 8 سال حضور در دولت بنویسد. شاید در آن صورت بخشی از عوامل بروز مشکلات کشور که ناشی از نوع تصمیم‌گیری‌ها دولت‌های نهم و دهم است، روشن می‌شد. می‌گویند نوشتن یکی از راه‌های کشف حقیقت است؛ شاید با نوشتن، رابطه برخی مشکلات با سیاست‌ها و عملکرد دولت‌های نهم و دهم برای نویسنده هم روشن می‌شد و بعد از آن به عذرخواهی فکر می‌کرد.

ادعای اخلاقمداری!

معاون اجرایی دولت دهم گفت: ایامی که در بازداشت بودم گویا حوادث و حرف‌های زیادی اتفاق افتاد. عزیزانی که گوینده بودند، کاش منتظر ‌می‌ماندند که بنده آزاد شوم، بیایم و آن زمان این حرف‌ها را می‌زدند تا پاسخ آن را نیز دریافت کنند. این اخلاقا روش خوبی نیست که شما در غیاب یک فرد به صحبت کردن و کوبیدن او بپردازید. این به‌لحاظ اخلاقی پسندیده نیست؛ خصوصا در کشور ما که ادعاهای اخلاقی داریم.

خاطرات زندان!

 حمیدرضا بقایی درباره اتهامات خود تاکید کرد: من برخی سخنان را خواندم و برداشت اولیه‌ام این است که اطلاعات غلط و نادرستی می‌دهند و بر همان مبنا نظر می‌دهند؛ حداقل در مورد پرونده من؛ بقیه را اطلاع ندارم. اشاره شده بود که 300‌میلیون تومان کسری بخشی از وام اعضای دولت دهم جزو اتهامات بقایی نیست. من می‌خواهم بگویم اشتباه است، چون بنده را به خاطر همین 300‌میلیون تومان بازداشت کردند. هفت‌ماه‌و‌نیم به ادعای 300‌میلیون قرار بازداشت را تمدید می‌کردند، که البته بحث‌ها چیز دیگری بود. اتفاقاتی را که در آن هفت‌ماه‌ونیم افتاد و مباحثی که مطرح شد، آماده کرده‌ام که به‌زودی در قالب کتاب و صوت منتشر می‌کنم.

ابهام 2‌میلیون یورویی

 بقایی ادامه داد: نکته دیگر اینکه دیدم اشاره شده که بقایی 2‌میلیون یورو از جایی دریافت کرده و به جای دیگری باید می‌داده و سند نزده که این هم اطلاع نادرستی است. باید مشخص شود منشأ این 2‌میلیون یورور کجاست. اگر مشکل شخص بنده باشم؛ تا به‌حال هرچه بخواهید درباره ما حرف زدند، این مورد را نیز شفاف توضیح دهند. از سوی دیگر گفته‌اند برای بقایی احضاریه رفته و نیامده، یا آدرس شناسایی نشده، در حالی که اصل موضوع این بود که آقایان سال 94به منزل ما احضاریه فرستادند، دوبار. در این دو سال یعنی بین 94 تا 96 اتفاق خاصی افتاده است؟

بدهی؛ چلوکباب!

 رئیس سابق مناطق آزاد در رابطه با آوردن غذا برای او اضافه کرد: شنیدم گفتند برای بقایی غذا می‌آوردیم. اولا بنده بیماری گوارشی دارم، به تجویز پزشک نمی‌توانستم از غذای آنجا استفاده کنم. ثانیا وزارت اطلاعات کلی به ما بدهکار است، حال ما 5 پرس چلوکباب به آنها بدهکار باشیم، جایی دوری نمی‌رود. این خیلی بد است که راجع به 4 یا 5 پرس چلوکباب صحبت شود. البته روز ترخیص پول تمام و کمال این هزینه را پرداخت کردیم. او تصریح کرد: از سال 1390 برخی موضع‌گیری‌های تندی علیه اطرافیان دولت سابق داشتند و نام آن را جریان انحرافی گذاشتند. زمانی که فردی را در اذهان عمومی تخریب می‌کنند، باید برچسبی هم به او بزنند.

 یوتل‌ست، هاتبرد و بقیه! 

من تقاضا دارم یک دادگاه علنی برگزار شود که در آن مشخص شود چه بحث‌هایی وجود داشته است. البته با حضور همه رسانه‌ها به‌جز صداوسیما، چون صداوسیما از نظر من رسانه منصف و حرفه‌ای نیست، اما همه رسانه‌های مکتوب، غیرمکتوب و حتی خارجی بیایند تا مشخص شود که چه کسی درست و چه کسی نادرست می‌گوید. یکی از اتهامات من داشتن ماهواره است، و هرکس دارد، با من شریک جرم است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید