نوکیا ۸ چه دارد که بقیه ندارند؟

کدخبر: ۱۷۹۹۳۸
نوکیا از پرچمدار جدید خود یعنی «نوکیا ۸» رونمایی کرد. این موبایل درحالی رونمایی شده که شرکت سازنده سعی دارد برای نخستین بار با همتایان خود یعنی اپل و سامسونگ رقابت کند.این دستگاه که به قیمت ۷۰۰ دلار عرضه می شود دارای ویژگی صفحه نمایش Dual Sight است. در این فناوری تصویر یا ویدئو دوربین های جلو و عقب دستگاه همزمان در صفحه نمایش داده می شوند. نوکیا این فناوری را Bothie نامگذاری کرده که قابلیت جدید به عکس های سلفی می افزاید.
نوکیا ۸ چه دارد که بقیه ندارند؟

مهم‌ترین سوال کاربران اندرویدی برای انتخاب گوشی پرچم‌دار این است که نوکیا 8 چه چیزهایی دارد که سایر رقبا ندارند؟

پاسخ به این سوال در خریدن یا نخریدن گوشی 2 میلیون و 600 هزار تومانی نقش به سزایی دارد و در اینجا برخی ویژگی‌ها به شرح زیر گفته می‌شود:

1-     برند نوکیا به معنای داشتن یک گوشی قرص و محکم بوده که تا سال‌ها می توان بدون دردسر و تعمیر از آن استفاده کرد. مدیران جدید مدعی هستند که همچنان می توان به نوکیا چنین نگاهی را داشت.

2-     قابلیت Bothie که هم زمان می‌توان به صورت پخش زنده روی فیس بوم و اینستاگرام از دو تصویر پشت و جلوی دوربین بهره برد. این قابلیت شاید مهم ترین دلیلی باشد که بتوان برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفت.

3-     فناوری OZO برای بازتولید صدای 360 درجه می تواند دوستداران موسیقی را مجاب به خرید کند. جک هدفون در بالای گوشی قرار گرفته و کاربرپسند طراحی شده است. فناوری اوزو از روی واقعیت مجازی OZO VR اخذ شده است.

4-     نوکیا 8 اندروید 7.1.1 داشته و به محض ورود اندروید O آپدیت خواهد شد. در ضمن اضافات و مخلفات اندرویدی هم ندارد.

5-      با تشکر از فناوری کوآلکوم، باتری 3090 میلی آمپر ساعت آن با شارژ سریع نسخه 3 شارژ می‌شود.

6-     لوله کشی مسی خاصی در گوشی انجام شده تا گرما به سرعت پخش شده و کاربر دچار مشکل داغی هنگام استفاده نشود.

7-     روشنایی در نور روز 700 nits تعریف شده و کاربر می‌تواند صفحه گوشی را زیر نور آفتاب به راحتی ببیند.(ادعای سازنده)

8-     آلومینیوم سری 6000 در ساخت گوشی بکار رفته (40 مرحله ماشینی بکار رفته تا قاب پشت آینه‌ای شود) که در کنار محافظ گوریلا گلس 5 به گوشی امکان ضد خش می دهد اما متاسفانه ضد آب تعریف نشده و فقط ضد قطرات آب است.(استاندارد IP54 دارد نه 68)

9-     البته نوکیا 8 در حالی که برندهای برتر 2017 نمایشگر امولد دارند، به IPS بسنده کرده و نمایشگر 5.3 اینچی آن رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل را اخذ کرده است.

10-  خبری از 6 گیگ رم نیست اما اسلات برای افزودن 256 گیگ حافظه جانبی برای گوشی تعبیه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید