آمار 4 ساله جذب سرمایه خارجی منتشر شد

کدخبر: ۱۷۹۹۵۶
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در گزارشی میزان جذب و تجهیز منابع مالی خارجی برای طرح های سرمایه ای در ایران در طول دولت یازدهم را 11 میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام کرد و نوشت: این میزان سرمایه گذاری خارجی در قالب 36 طرح در کشور اجرایی می شود.
آمار 4 ساله جذب سرمایه خارجی منتشر شد

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این مبلغ به منزله «تجهیز قطعی» منابع مالی خارجی بوده و جذب کامل تسهیلات به تدریج و در طول دوره ساخت طرح ها انجام می شود.

بر اساس این گزارش، به دنبال اعلام آمار مربوط به تسهیلات مالی خارجی در کشور توسط وزیر پیشنهادی امور خارجه در مجلس شورای اسلامی بر مبنای آمار بانک مرکزی و برداشت نادرست برخی رسانه ها به آگاهی می رساند که آمار اعلامی توسط آقای دکتر ظریف بیانگر میزان اخذ تسهیلات مالی خارجی برای تأمین مالی طرح‌ های زیر‌بنایی و تولیدی کشور و عملیاتی شدن فرایند آن از طریق گشایش اعتبارات اسنادی است.

بر این اساس، معیار تهیه این آمار نیز در هر سه دولت نهم، دهم و یازدهم، یکسان و به میزان مبالغ اعتبارات ‌اسنادی گشایش ‌شده برای طرح‌ ها و پروژه‌های مصوب دولتی و غیر دولتی است.

اعتبارات اسنادی گشایش شده برای طرح ها در دولت نهم در قالب 89 طرح جمعاً به مبلغ معادل دلاری 3.4 میلیارد، در دولت دهم با 29 طرح جمعاً به مبلغ معادل دلاری 3.9 میلیارد و در دولت یازدهم با 36 طرح جمعاً به مبلغ معادل دلاری 11.8 میلیارد بوده است.

به گزارش ایرنا این رقم جذب سرمایه گذاری خارجی در دولت یازدهم را روز چهارشنبه ظریف وزیرپیشنهادی امور خارجه در مجلس به همراه آمار مقایسه ای جذب سرمایه خارجی در دولت های قبلی بیان کرد که برخی رسانه های مخالف آن را غیرواقعی خواندند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید