سیدحسن خمینی از تابلو بزرگراه آیت الله هاشمی پرده برداری کرد + عکس

کدخبر: ۱۸۰۰۰۰
آئین تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت الله هاشمی رفسنجانی و رونمایی از تابلوی این بزرگراه عصر روز جمعه با حضورخانواده مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مسئولین شهری، سیاسی و فرهنگی درتالار ایوان شمس برگزارشد.
سیدحسن خمینی از تابلو بزرگراه آیت الله هاشمی پرده برداری کرد + عکس

دراین مراسم ، حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت استان مبارک حضرت امام خمینی (ره) ، محسن هاشمی رفسنجانی فرزند مرحوم هاشمی رفسنجانی وعضو پنجمن دوره شورای شهر تهران ، محمدباقرقالیباف شهردارتهران، حجت الاسلام محموددعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات ، مرتضی الویری عضو شورای پنجم شهرتهران و اعضای دورچهارم و پنجم شورای شهر تهران حضورداشتند.

سید حسن خمینی : مرحوم هاشمی دلباخته مکتب اسلام بود 

حجت الاسلام سید حسن خمینی در مراسم تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم هاشمی دلباخته مکتب اسلام بود چرا که معتقد بود فقر ریشه هر ارزشی می سوزاند. 

رونمایی از تابلو بزرگراه آیت الله هاشمی

وی اظهار کرد:تنها دینداران هستند که توفیق ترویج دین را دارند و فردای مردم را می سازند. 

یادگار امام خمینی(ره) با بیان اینکه من از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بت نمی سازم بلکه در زمان قید حیات ایشان من در محضر ایشان به راحتی موارد و موضعاتی را بیان می کردم و مرحوم رفسنجانی آن را می پذیرفت و یا آن را رد می کرد. 

سید حسن خمینی ادامه داد: من از آخرین فرزند این مرحوم کوچکتر بودم ولی به راحتی با ایشان صحبت می کردم و با شخصیت بزرگ ایشان بزرگ می شدم. 

وی ادامه داد: 2 ویژگی مهم مرحوم هاشمی رفسنجانی، فرزندی بود که در زمانه خود می زیست و جامعه خود را می شناخت و اینکه برای کارها و امور کشور آستین بالا می زد و پا در رکاب می گذاشت و در مسیرش هیچ وقت جا نمی زد و صرفا سخن نمی گفت بلکه زمانی که می شناخت نیز عمل می کرد. 

یادگار امام اظهار کرد: مرحوم هاشمی یک روحانی تحصیل کرده، اندیشمند بود و مربوط به دوره های گذشته نبود و به شرایط امروز جامعه شناخت داشت و برای فردای جامعه اش نیز تلاش می کرد.

 محسن هاشمی : آیت الله هاشمی رفسنجانی شهروند مسئولیت پذیر تهران و ایران بود

محسن هاشمی منتخب اول مردم تهران در پنجمین دوره شورای اسلامی شهرضمن یاد و خاطره شهید محسن حججی افزود: آیت‌الله هاشمی از 14 سالگی که به سمت قم، روستا را ترک کرد همواره برای سعادت و آبادانی ایران تلاش کرد. 

فرزند ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی اظهار داشت:اخلاق خوش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی زبان زد همه ماست و اعتبار ما هر چه هست از اوست. 

رونمایی از تابلو بزرگراه آیت الله هاشمی

وی از کمیته نامگذاری شورای‌چهارم تشکر کرد و گفت: از اعضای شورای‌چهارم شهر تهران و شهردار تهران مبنی بر تصویب نامگذاری این بزرگراه در آخرین روزهای فعالیتش تشکر می‌کنم. 

محسن هاشمی ، خاطر نشان کرد: همه دوستان آیت‌الله هاشمی معتقدند اگر او در حوزه می‌ماند و به دروس علمی می‌پرداخت هم اکنون مقام بسیار عالی داشت اما آیت‌الله هاشمی برای حفظ مسئولیت و برای گریز از ساواک، قم را به سمت تهران ترک کرد و تقریبا 50 سال در تهران سکونت داشت. 

وی اظهارداشت : مسائل تهران از دید آیت‌الله هاشمی غافل نبود و زمانی که در مجلس حضور داشتند مجمع نمایندگان تهران را تشکیل و مسائل تهران را بررسی و برای آن تصمیم‌گیری می‌کرد. 

عضو منتخب شورای شهر تهران افزود: از مهمترین اقدامات این مجمع احداث متروی تهران بود که امروز یکی از بزرگترین مشکلات تهران را حل کرده است. 

وی ادامه داد: این مجمع نیز توانست به موضوع فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطحی در تهران توجه داشت و با کمک دولت‌وقت این مسائل را پیگیری کرد. 

فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم رفسنجانی تا پایان عمر اهتمام زیادی به آبادانی تهران داشت و حضور چند میلیونی مردم در مراسم وداع و تشییع پیکرش، نشان از قدرشناسی مردم نسبت به او بود. 

وی خاطر نشان کرد: آیت‌الله هاشمی علاقه وافری به اعتدال و میانه‌روی و توجه به پیشرفت و آبادانی ایران داشت.

قالیباف :مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عاشق سازندگی کشور بود 

شهردارتهران نیزدر این مراسم اظهار کرد: عشق هاشمی رفسنجانی سازندگی کشور بود که بعد از جنگ در حوزه سازندگی و بازسازی مناطق جنگی بی بدیل بود. 

محمد باقر قالیباف افزود: آشنایی مستقیم من با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس و در صحنه مجاهدت و مبارزه بود. 

وی با بیان اینکه در سن 15 سالگی با نام هاشمی رفسنجانی آشنا شدم گفت: آشنایی مستقیم من با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس و در صحنه مجاهدت و مبارزه بود و تقریبا در آن دوران هرهفته و یا هر ماه با ایشان دیدار داشته و این مرحوم نقشی بسیار برجسته ای در دفاع مقدس برعهده داشتند. 

شهردار تهران با بیان اینکه با مدیریت، دقت و تیزهوشی ایشان در آن دوران بیشتر آشنا شدم خاطر نشان کرد: آیت الله رفسنجانی درسال 69 با نقش موثری که در نامه نگاری‌ها با صدام داشت توانست موجب آزادسازی بخشی از کشورمان و بازگشت آزادگان پرافتخار به میهن شود. 

وی از حمایت مرحوم رفسنجانی به ساخت پروژه تونل توحید اشاره کرد و گفت: در زمانی که تونل توحید در دست ساخت بوده و حدود دو سوم ازان ساخته شود عملیات ساخت آن به علت فضای سیاسی حاکم متوقف شد، فضای سیاسی حاکم شد و براین نکته تاکید می‌شد که چرا باید در این نطقه تونل ساخته شود. 

وی ادامه داد: در دیداری که با هاشمی رفسنجانی داشتیم، وی تاکید کردند که این تصمیم را شجاعانه گرفته‌اید و محکم بایستید و کار این تونل را به پایان برسانید. 

شهردار تهران اظهار کرد: از زمان قدیم شاهد این نکته بودم که مرحوم آیت الله هاشمی در هر پروژه ای حضور می یافت خستگی اش از بین می رفت و نشاط دوچندانی می یافت و در بازدید از تونل توحید هرچه جلوتر می‌رفتیم نشاط ایشان بیشتر می‌شد. 

قالیباف اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سازندگی کشور عشق داشت، ایشان از استوانه های محکم این انقلاب بودند. 

وی به یکی سخنان مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی براینکه ایشان خود را یک روستازاده می‌دانست اشاره کردو افزود: من هم یک روستازاده هستم وحتما در تهران هم خدمت کردم و هم خطا، خدمتم بماند برای آخرت که در پیشگاه خدا دست خالی نباشم و خطاها را حتما مردم خواهند بخشید./ ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید