ژنرال آمریکایی:نبردتلعفرنسخه کوچک موصل است

کدخبر: ۱۸۰۱۱۶
ژنرال 'استفان تاونسند' فرمانده ارشد ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا در عراق با اشاره به عملیات آتی آزادسازی شهر تلعفر در غرب موصل گفت: نبرد تلعفر نسخه کوچک شده موصل است و به همین علت جنگی جدی در پیش خواهد بود.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، تاونسند افزود: در بعضی از مناطق تلعفر نبرد آسان و در بعضی دیگر همچون موصل دشوار خواهد بود و در واقع نبرد تلعفر نسخه کوچک (ماینر) موصل است.

وی یادآور شد: مختصات منطقه ای تلعفر در مقایسه با موصل کوچک تر و تروریست های کمتری در آنجا حضور دارند اما با این وجود آزادسازی این شهر برای نیروهای شرکت کننده در این عملیات، آسان نخواهد بود.

این فرمانده آمریکایی تاکید کرد: اکنون ستیزه جویان داعشی در تلعفر جمع شده اند و عزم جدی برای جنگیدن دارند و در واقع آنان تا حد مرگ می جنگند.

سرلشگر ستاد نجم عبدالله الجبوری فرمانده عملیات نینوا نیز در این ارتباط اعلام کرد: نیروهای عمل کننده در اطراف تلعفر تجمع کرده و چشم انتظار دستور آغاز عملیات هستند.

مراکز استقرار تروریست ها در شهر تلعفر تنها در هفته گذشته بیش از50 بار از سوی جنگنده های ارتش عراق و ائتلاف مبارزه با داعش مورد حمله قرار گرفت.

شهر تلعفر با داشتن بیش از 205 هزار جمعیت درغرب موصل در زمره اندک شهرهایی است که هنوز در کنترل تروریست های تکفیری داعش می باشد.

تلعفر در جریان هجوم ژوئن 2014 داعش به شمال و غرب عراق توسط تروریست های تکفیری سقوط کرد و به اشغال داعش در آمد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید