آخرین اخبار از پیشروی نیروهای عراقی در نبرد تلعفر

کدخبر: ۱۸۰۴۶۱
ایسنا نوشت: نیروهای عراقی به همراه حشد شعبی در دومین روز از عملیات خود برای آزادسازی شهر تلعفر و روستاهای اطراف آن، توانستند مناطق دیگری را آزاد کنند و دست‌کم 20 تروریست را از پای درآورند.
آخرین اخبار از پیشروی نیروهای عراقی در نبرد تلعفر

به گزارش شبکه سومریه نیوز عراق، در دومین روز عملیات ارتش عراق 9 روستا در جنوب غرب شهرستان تلعفر آزاد شد و نیروها توانستند بخشی از ارتفاعات زمبر در نزدیکی شهر تلعفر را که مشرف به منطقه است را از کنترل داعش خارج کردند.

بنا بر این گزارش استحکامات و خطوط دفاعی داعش در اطراف شهر تلعفر تقریبا منهدم شده و در 24 ساعت گذشته تروریست‌ها تنها با استفاده از یک خودروی بمب‌گذاری شده به رویارویی با نیروهای عراقی پرداختند که آن هم پیش از رسیدن خودرو به نیروهای دولتی هدف قرار گرفت و منفجر شد.

کارشناسان احتمال می‌دهند که داعش امکانات اصلی خود برای مواجهه با نیروهای عراقی را برای جنگ در شهر تلعفر اختصاص داده و در روستاهای اطراف تنها به مقاومت محدود روی آورده و در عین حال تلاش کند که تلافات وارده به نیروهای دولتی را تا حد امکان افزابش دهد.

ارتش عراق می‌گوید در درگیری‌های روز گذشته دست‌کم 20 داعشی را از پای درآورده و توانسته مواضع خود در اطراف تلعفر را تقویت کند که کار را برای ادامه عملیات در روزهای آتی آسان‌تر خواهد کرد. به این ترتیب شمار کشته‌های داعش در دو روز اول عملیات به حدود 50 تن رسیده و نزدیک به 15 روستا نیز آزاد شده است.

عملیات تلعفر که از بامداد یکشنبه آغاز شده با مشارکت نیروهای دولتی عراق اعم از پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم و چند لشکر ارتش این کشور به همراه نیروهای حشد شعبی پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود دست‌کم چند هفته به طول بینجامد.

گفته می‌شود غیرنظامیان که در روستاهای مذکور توسط داعش به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شدند نیز توانستند خود را از نقاط درگیری به پشت جبهه برسانند گرچه چند غیر نظامی نیز کشته شده‌اند.

در همین راستا سازمان ملل از سرنوشت غیرنظامیان ابراز نگرانی کرده و گفته که تاکنون بیش از سه هزار تن از درگیری‌های تلعفر گریخته‌اند.

سازمان ملل انتظار دارد که تعداد بیشتری از ساکنان تلعفر و روستاهای اطراف آن در روزهای آتی و با پیشروی نیروهای عراقی از این مناطق بگریزند که این امر نیازمند کمک بیشتر نهادهای بین‌المللی و عراقی است.

نیروهای حشد شعبی نیز که در این عملیات حضور دارند به پیشروی خود به سوی شهر تلعفر ادامه می‌دهند و در محورهایی که به آنها سپرده شده مناطقی را از چنگ داعش خارج کرده‌اند.

با وجود مخالفت‌های داخلی و خارجی با مشارکت حشد شعبی در عملیات آزادسازی تلعفر احتمال می‌رود که این نیروها تنها در آزادسازی روستاها و مناطق اطراف شهر شرکت داشته باشند و ورود به شهر تلعفر به نیروهای رسمی دولتی در عراق واگذار شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید