پول؛ اساس کار سیستم قضایی آمریکا

کدخبر: ۱۸۰۶۳۷
پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز آمریکا گزارش داد اساس کار سیستم قضایی آمریکا پول در مقابل آزادی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز آمریکا در مطلبی نوشت: برخی روند کار سیستم قضایی آمریکا را ناعادلانه می دانند. در اکثر دادگاههای آمریکا فردی که مثلا برای تخلف رانندگی و حمل سلاح بازداشت شده است تا زمانیکه نتواند وثیقه پرداخت کند باید در پشت میله های زندان باشد. این موضوع بیش از دو قرن است که در مورد میلیونها نفر مجرم برای اقداماتی نظیر دزدی از فروشگاه یا تیراندازی اعمال شده است.

گذاشتن وثیقه در قانون ذکر شده است و هدف این است که همه متهمان با این فرض که امکان دارد بی گناه باشند، بتوانند قبل از برگزاری دادگاه از زندان آزاد شوند. اما اینکه افراد بتوانند برای آزادی خود پول پرداخت کنند در شرایطی که عده ای توانایی پرداخت پول را ندارند، اقدامی ناعادلانه است. بنابراین افراد فقیر بیشتر باید در زندان بمانند و در نتیجه احتمالا شغل و حضانت فرزندان را از دست خواهند داد و به جرمی که ممکن است مرتکب نشده باشند، اعتراف می کنند.

آنهایی هم که برای پرداخت وثیقه پول قرض می کنند زیر فشار قرض آسیب می بینند. در نیوجرسی از سیستمی دیگر به عنوان جایگزین استفاده می شود و آن بکارگیری از یک فرمول ریاضی و الگوریتم است. اکنون با استفاده از فرمولی که دانشمندان و پژوهشگران بدست آورده اند می خواهند این مشکل را حل کنند. با گذشت شش ماه از اجرای این طرح در نیوجرسی زندانها خلوت‌تر شده و افراد کمتری در زندان در انتظار برگزاری دادگاه خود هستند. البته مقامات پلیس و دادستانی درباره آزادی افرادی که متهم به ارتکاب جنایاتی با استفاده از اسلحه هستند، از دست پلیس فرار کرده اند، به پلیس حمله کرده اند و مرتکب خشونت یا جرایم جنسی شده اند، گله دارند چون مواردی بوده که قتل توسط افرادی صورت گرفته که قبلا به دلایل دیگر بازداشت شده بودند و با دادن وثیقه آزاد شده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید