تظاهرات اتحادیه‌ های کارگری در آرژانتین

کدخبر: ۱۸۰۶۹۰
اتحادیه‌های اصلی و بزرگ کارگری آرژانتین به خیابان‌های پایتخت این کشور آمده و علیه سیاست‌های اقتصادی دولت دست به راهپیمایی اعتراضی زده و خواستار مشاغل بیشتر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ده‌ها هزار تن از کارگران آرژانتینی در پلازا دو مایو، واقع در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین تجمع کرده و علیه سیاست‌های مائوریسیو ماکری، رئیس جمهوری دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

ماکری تلاش می‌کند تا هزینه‌های کارگری را کاهش دهد و سرمایه گذار جذب کند و اقتصاد را به رونق برساند.

خوآن کارلوس شمیت، رهبر بزرگترین اتحادیه کارگری آرژانتین گفت: اگر برخی از عقب‌ماندگی‌ها در تفکرات دولتی مبنی بر دستمزدهای کمتر، شرایط بد زندگی و نابودی اتحادیه‌های تجاری با سرمایه‌گذاری هم درست نمی‌شود، ما می‌گوییم این مساله نادرست است.

وی در جمع حاضران گفت که اتحادیه کارگری اواخر سپتامبر سال جاری میلادی برای بررسی اعتصابی گسترده نشستی تشکیل می‌دهد.

رئیس جمهوری آرژانتین در مصاحبه ماه جاری خود با خبرگزاری رویترز گفته بود که دولتش در حال مذاکره درباره توافقات کارگری است بجای آنکه اصلاحات کارگری جامعی را شبیه آنچه در برزیل صورت می‌گیرد، انجام دهد.

اتحادیه‌های کارگری نگران این هستند که تغییرات بیشتر پس از انتخابات میان دوره‌ای پارلمان در اکتبر صورت گیرد.

ماکری تلاش می‌کند تا اقتصاد آرژانتین را از رکودی چندین ساله خارج کند و بر روی صنایع رقابتی نظیر نفت و کشاورزی تمرکز دارد.

داده‌های اشتغال نشان می‌دهد که نرخ بیکاری به ۲ / ۹ درصد در نیمه نخست سال جاری میلادی افزایش داشته درحالیکه در مدت مشابه سال گذشته میلادی ۶ / ۷ درصد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید