کارنامه قالیباف منصفانه ارزیابی شود

کدخبر: ۱۸۰۶۹۴
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قالیباف در این ۱۲ سال مانند هر مسئول دیگری هم نقاط قوت و ضعف داشته اما باید کارنامه ایشان منصفانه ارزیابی شود.

کارنامه قالیباف منصفانه ارزیابی شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در اولین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه بسیار مفتخر هستیم که در پنجمین دوره شورای شهر تهران، ری و تجریش فعالیت می کنیم، اظهار داشت:می توان شوراها را از بالاترین نمادهای مردم سالاری در کشور دانست.

وی افزود: شوراها، مهمترین نهاد بخش تقنینی در نظام هستند و با حضور بی سابقه مردم در دوره جدید، اعضای شورا انتخاب شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جایگاه شوراها در قانون اساسی کشور گفت: شوراها جایگاه مهمی دارند و یکی از ارکان تصمیم گیری در امور کشور هستند به گونه ای که در تراز سایر ارکان حکومتی قرار می گیرند.

هاشمی با بیان اینکه جایگاه شوراها در ساختار نظام جمهوری اسلامی تدوین شده است، یادآور شد: به نوعی تصمیم گیری شده تا مشارکت مردم در جامعه را داشته باشیم.

وی با اشاره به شکل گیری شوراهای شهر و روستا، افزود: در دو دهه با پیگیری های دولت سازندگی، لایحه تشکیل شوراها به تصویب رسید و اولین جلسه شوراها در سال ۷۷ برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:شورای پنجم با پشتوانه حداکثری مردم در انتخابات رای حداکثری را کسب کرد که این اتفاق امانتی برای ما محسوب می شود و باید آن را حق الناس بدانیم.

هاشمی ادامه داد: اکنون در آستانه آغاز به کار شورای پنجم شهر تهران هستیم و باید حق مردم را در این حماسه بزرگ مهم بدانیم،چراکه رای مردم در حمایت ارکان نظام جمهوری اسلامی  بستر ساز این حماسه بزرگ بوده است.

وی به افزایش مشروعیت شوراها اشاره کرد و گفت: حضور بی نظیر مردم در انتخابات شورای پنجم و سه برابر شدن آراء پشتوانه خوبی برای شورای پنجم است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: قدردان آرای مردم به اعضای شورای شهر هستیم.

هاشمی با بیان‌ اینکه شورای گذشته نقاط ضعف و قوتی داشت و این شورا نیز با رای مردم تلاش خواهد کرد معضلات شهر را برطرف کند، تاکید کرد: از محمد باقر قالیباف به خاطر ۱۲ سال فعالیت تشکر می کنم و معتقدم کارنامه قالیباف همانند سایر مدیران همراه با قوت و ضعف بوده و این تنها مختص شهردار تهران نیست اما از قالیباف سپاسگزاریم و امیدواریم کارنامه ایشان منصفانه ارزیابی شود.

وی در خصوص تمایل شهروندان به تغییر در شهر تهران یادآور شد: مردم شهر تهران با رای به لیست امید، خواستار تحول در شهر تهران بودند به همین منظور باید به نظر آنها احترام گذاشته شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفنسجانی یکی از خدوم ترین مسئولان برای کمک به شهروندان تهرانی بود، گفت: مترو تهران، یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی است.

حفظ انسجام،مهمترین اصل مورد توافق در شورای پنجم است

هاشمی یادآور شد: مهم ترین اصل مورد توافق در شورای پنجم حفظ انسجام است که تاکنون انسجام در تصمیمات منتخبان شورا حفظ شده و امیدوار هستیم تا پایان این دوره نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه درب های شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش به روی نظارت کارشناسی، پیشنهادات و انتقادات گشوده است، افزود: به سوی روحانیت، اساتید، نخبگان، مدیران سابق شهری و شهروندان توانمند دست یاری دراز می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قانون معیار عملکرد اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش است،تصریح کرد: امیدواریم با حمایت شهروندان بتوانیم بر مبنای قانون، شهر تهران را اداره کنیم.

هاشمی به مهم ترین برنامه های شورای پنجم شهر تهران اشاره کرد و گفت: حل مشکل ترافیک، آلودگی هوا،کاهش تصدی گری و هزینه شهر، ارتقاء خدمت رسانی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و همچنین کاهش آسیب های اجتماعی از جمله برنامه های مهم شورای پنجم خواهند بود که امیدواریم با حل آنها بتوانیم کارنامه قابل دفاعی از خود به جای بگذاریم‌.

وی ادامه داد: به کمک ۳۰ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیازمندیم تا بتوانیم مشکلات تهران، ری و تجریش را حل کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید