اهمیت زخم های ۱۵ روزه دهان!

کدخبر: ۱۸۰۶۹۹
رئیس انجمن دندانپزشکان ایران شاخه اصفهان با اشاره به نقش دندانپزشکان در تشخیص سرطان دهان، گفت: هر زخمی در دهان بیش از ۱۵ روز باقی بماند حتما باید برداشته شود و تحت آزمایش های لازم قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر ناصر پورابراهیم در افتتاحیه کنگره دندانپزشکی نقش جهان، اظهارداشت: در بسیاری از موارد در هنگام بروز زخم اولیه در دهان ممکن بوده که بیمار از وجود آن اطلاع نداشته باشد و هنگامی که برای انجام اعمال دندانپزشکی و گرفتن عکس از فک به دندانپزشک مراجعه می کند اولین بار دندانپزشک بوده که با مشاهده دهان بیمار و عکس مربوطه که به طور مثال برای پرکردن دندان مراجعه کرده بود این مشکل را نیز تشخیص می دهد.

وی خاطر نشان کرد: دندانپزشک با تحت نظرگرفتن بیمار، ادامه دار بودن زخم و نمونه برداری از آن سبب شده تا بسیاری از مواقع دندانپزشکان توسط زخم های بد دهانی سرطان دهان را تشخیص دهند.

پورابراهیم در ادامه با اشاره به برگزاری کنگره دندانپزشکی نقش جهان در اصفهان، گفت: جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه دندانپزشکی در این کنگره ارائه خواهد شد و علاوه بر نقش دندانپزشکان در تشخیص به موقع بیماری‌هایی همچون سرطان دهان، بررسی عوارض ایمپیلنت ومشکلات رایج در دندانپزشکی اطفال، نیز در این کنگره ارائه می شود.

وی افزود: موضوعاتی دیگر همچون نحوه تراشو نکات کلینیکی درمان با اس اس کراون در دندان های شیری، روش های پرکردن کانال در اندودنتیکس و آشنایی با انواع سمان و روش های کاربرد آن در این کنگره از طریق کارگاه های عملی توسط اساتید برجسته این رشته ها ارائه خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید