یک نفر به محسن هاشمی رای نداد

کدخبر: ۱۸۰۷۰۱
انتخاب هیات رئیسه شورای پنجم شهر تهران با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه تحلیف اعضای شورای پنجم از ۸ صبح در حالی برگزار شد که تعدادی از خبرنگاران به دلیل محدودیت های فرمانداری امکان حضور در جلسه را پیدا نکرده و با رایزنی و تلاش های اعضای شورا توانستند جلسه را پوشش دهند. این جلسه به طور همزمان از شبکه پنج و شبکه رادیویی تهران پخش می شد.

عیسی فرهادی فرماندار تهران ضمن عذرخواهی از فضای کوچک جلسه اعلام کرد: از تمامی مجمع نمایندگان تهران در مجلس برای حضور در این جلسه دعوت شده اما به دلیل فضای کوچک تعداد اندکی از اعضا در جلسه حاضر بودند.

کواکبیان، رحیمی، پروانه مافی، بادامچی از جمله نمایندگان حاضر در این جلسه بودند. همچنین بشیر نظری متولد سال ۶۶ و همچنین بهاره آروین متولد سال ۱۳۶۰ کم سن و سال ترین اعضای شورای شهر بودند و مرتضی الویری به عنوان مسن ترین عضو شورا ترکیب هیات رئیسه موقت را تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اعلام پایان جلسه توسط مجری برنامه برخی از اعضا به وی انتقاد کردند که تنها رئیس شورا می تواند پایان جلسه را اعلام کند که محسن هاشمی اعلام کرد هنوز جلسه تحلیف است و در جلسه رسمی مجری دیگر حاضر نخواهد بود.

همچنین محسن هاشمی هنگام اولین نطق رسمی خود در شورای پنجم زمانی که نام آیت الله هاشمی را بیان کرد بغض کرده و با گریه بخشی از متن را قرائت کرد.

بر اساس شنیده ها گفته می شود نام بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو که در مجلس رای نیاورد به عنوان یکی از گزینه های شهرداری مطرح است اما اعضا تاکید دارند نجفی تنها گزینه باقی بماند.

شهربانو امانی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: تا این لحظه به تمام تصمیمات گذشته پایبند بودیم و همین گزینه را برای شهرداری انتخاب می کنیم، این در حالی است که گفته می شود فشارهایی از بیرون شورا تلاش می کند بیطرف را به عنوان گزینه شهرداری مطرح کند که اعضا به همین دلیل از انتخاب سرپرست سر باز زده و تصمیم دارند در همین جلسه انتخابات شهردار را برگزار کنند.

در حالی که گفته می شود رای سفید به محسن هاشمی توسط خود او داده شده برخی اعضا در گفتگو با مهر این موضوع را بعید دانسته اما نامی از فردی که به محسن هاشمی رای نداده است نبردند.

عضو شورای پنجم شهر تهران با اعلام اینکه بر اساس قانون شوراها صراحتا اعلام شده که پس از انتخاب هیئت رییسه و رییس و نایب رییس اداره جلسات با هیئت رئیسه است، نسبت به اداره شدن جلسه توسط مجری برنامه اعتراض کرد.

مجید فراهانی به عنوان دومین عضوی که در روز نخست تشکیل شورای پنجم تذکر داده است تصریح کرد: براساس بند نخست و دوم ائین نامه شوراها و  ماده ۸ صراحتا اعلام شده که اعضای شورا حق استرداد وظایفشان به غیر را ندارند اما شاهدیم که مجری برنامه امروز پس از تشکیل ترکیب هییت رئیسه اداره جلسه را همچنان بر عهده دارد که خواستار رسیدگی رئیس شورا هستم.

در ادامه این تذکر محسن هاشمی رئیس شورای شهر با یادآوری اینکه هنوز مراسم تحلیف به پایان نرسیده است، گفت: خیالتان راحت باشد پس از یک ربع تنفس به شخصه ریاست شورا را برعهده می گیرم. ضمن آنکه از همه بزرگواران و سخنرانان تشکر می کنم و تشکر ویژه ای نیز از اعضای شورای چهارم به ویژه دکتر چمران دارم که سال های متمادی ریاست شورا را برعهده داشتند و تلاش های بسیاری کردند و باید به ایشان دست مریزاد بگویم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید