سوزش معده ناشی از این عوامل است!

کدخبر: ۱۸۰۷۴۶
بسیاری از ما در طول شبانه روز با مشکلات شکم دست و پنجه نرم می کنیم اما گاهی از بیماری خود خبر نداریم که با پرسیدن چند سوال ممکن است بتوانید علت بیماری خود را پیدا کنید.در حالی که موارد بسیاری می تواند عامل آن باشد، عدم تعادل در روده هم ممکن است بی تقصیر نباشد.

الودکتر؛یک متخصص تغذیه در نیویورک می گوید: دستگاه گوارش شما خانه بیش از ۱۰۰ تریلیون باکتری است. در حالی که برخی از آن ها سمی هستند برخی دیگر به شما کمک می کنند سالم بمانید. در اینجا ۵ مورد از شکایات معمول بیماران وجود دارد که ممکن است به سلامت روده مرتبط باشد،

به علاوه توصیه هایی برای رفع آنها:

شما میکروب های اطراف را جذب می کنید. ۷۰% از کل سیستم ایمنی در روده ی شما قرار دارد. مخاط نازک و چسبناک خطوط دستگاه گوارش که با سلول های ایمنی، ایمنوگلوبولینها (آنتی بادی برای مشکلات حمله) و باکتری  های روده ساخته شده اند.

اگر دائم بیمار هستید بیشتر از میوه ه، سبزیجات و غلات سبوس دار غنی از فیبر استفاده کنید و خوردن غذاهای چرب مثل گوشت قرمز را محدود کنید.

بثورات جلدی و خارش در آرنج و زانوی شما وجود دارد؟

شاید فکر کنید اگزما است. اما می تواند یک بیماری خود ایمنی و حساسیت شما به گلوتن باشد. ۲۵% افراد به سلیاک مبتلا هستند که با علائم گوارش همراه نیست و ممکن است سال ها به متخصص پوست مراجعه کنند و نتیجه ای هم نگیرند.

خوردن مقدار کمی گلوتن کافی است که بدن را به انتشار یک آنتی بادی ترغیب کند که به روده حمله می کند و باعث بثورات جلدی می شود. راه حل آن بسیار ساده و شروع یک رژیم غذایی فاقد گلوتن است.

دندان هایتان خیلی سفید به نظر نمی رسند؟

دندان هایتان سفید نیستند و حتی فرسوده هم به نظر می رسند، دندان پزشکتان می گوید: مینای دندانهایتان در حال از بین رفتن است. این شاید نشانه ی ریفلاکس باشد. یک ریفلاکس اسیدی به ویژه اگر علائم دیگری مثل گلوی ملتهب، خس خس سینه و سرفه هم داشته باشید. درمانش فقط با کم کردن وزن، تغییر رژیم و تغییر مصرف دارو است.

شما افسرده هستید؟

شما می توانید غذاهایی مصرف کنید که حالتان را خوب کند. طبق یک پژوهش در سال ۲۰۱۵ در کانادا، بعضی باکتری ها در روده وجود دارند که می توانند اضطراب یا افسردگی شما را افزایش دهند و با تولید سیتوکین وارد مغز شما شوند و انتقال دهنده های عصبی را مانند خلق و خو تغییر دهند. مصرف میوه ها و سبزیجات و روغن زیتون می تواند حال شما را بهتر کند.

شما درد و دل پیچه دارید؟

بعضی مطالعات نشان می دهند که ۲۰% افراد دارای باکتری روده ای بیش از حد هستند که نشان دهنده ی سطح بالای باکتری بد است، که معمولاً باعث نفخ و اسهال می شود و حتی باعث نشانه های مبهمی مثل: بدن درد و خستگی می شود.

سام یک متخصص تغذیه در مرکز پزشکی مونت سینای نیویورک می گوید: باکتری های بد می توانند توانایی بدن شما را برای شکستن و هضم غذا کم کنند، پس با یک آزمایش خون یا تست تنفس سطح هیدروژن و متان خون را بسنجید و از دکتر خود کمک بگیرید تا سطح باکتری های بد را با آنتی بیوتیک ها پایین بیاورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید