ادعای روزنامه سعودی: بازداشت ۳۹ فرد در عربستان به اتهام جاسوسی برای ایران!

کدخبر: ۱۸۱۰۴۹
روزنامه سعودی عکاظ با طرح ادعا‌هایی بی‌اساس اعلام کرد عربستان ۳۹ فرد را به اتهام جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه سعودی عکاظ امروز، شنبه با انتشار مطلبی مدعی شد نیروهای امنیتی مبارزه با تروریسم عربستان 39 جاسوس را شناسایی کردند که از این تعداد 37 نفر از آنها دارای ملیت عربستانی و دو نفر از آنها ملیت های ایرانی و افغانی دارند.

این روزنامه در ادامه ادعاهای بی اساس خود نوشت: این نیروها که در راستای تلاش ایران برای بی ثبات کردن امنیت عربستان فعالیت می کردند، از 4 سال گذشته به مرور شناسایی و بازداشت شدند.

عکاظ مدعی شد این نیروها تلاش داشته‌اند چندین عملیات تروریستی را داخل عربستان با انجام اقدامات انتحاری و ترور نیروهای امنیتی به انجام برسانند.

همچنین در جلسه محاکمه دیگری که روز پنجشنبه در دادگاه کیفری عربستان برای 5 نفر از 39 متهم جاسوسی برای ایران برگزار شد، ادعا شد تهران تلاش داشته در استان قطیف فتنه انگیزی کند و افکار عمومی را علیه دولت بشوراند.

عکاظ در ادامه ادعاهای سخیف خود اعلام کرد این جاسوسان دست داشتن مقامات ایران را در حمایت از این اقدامات تأیید کرده اند. همچنین دادستان کل عربستان دو نفر از بازداشت شدگان را به همکاری با حزب الله لبنان متهم کرده است.

ادعاهای واهی عربستان و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه مقامات ایرانی در حالی مطرح می شود که مسئولان کشورمان همواره تأکید کرده اند در امور داخلی کشورهای دیگر هیچ گونه دخالتی ندارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید