10 خروج قابل توجه از تیم ترامپ

کدخبر: ۱۸۱۴۴۸
رئیس جمهور آمریکا به خاطر اخراج افراد نزدیک به خودش مشهور شده است، به طوری که طی چند ماهی که از ریاست جمهوری وی می‌گذرد، تعداد زیادی از نزدیکانش برکنار شده‌اند.

به گزارش تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی کنگره به بررسی اخراج 10 نفر از کسانی پرداخته است که خروج آنها از تیم ترامپ بسیار قابل توجه بوده است.

ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، 2 مدیر کمپین انتخاباتی و ده ها مشاور خود را برکنار کرد. ترامپ از زمان به قدرت رسیدن نیز این الگو و روش را ادامه داده است.

در اینجا به بررسی 10 مورد قابل توجهی می پردازیم که اخراج آنها از تیم ترامپ توجه بیشتری را به خود جلب کرده است:

مایکل فلین مشاور امنیت ملی

13 فوریه

فلین تنها یک ماه در دولت ترامپ دوام آورد. افسر سابق اطلاعاتی آمریکا پس از افشای اطلاعاتی که نشان می داد قصد گمراه کردن مایک پنس معاون رئیس جمهور و سایر مقام های دولت آمریکا را در ارتباط با مذاکراتی که با سرگئی کیسلیاک سفیر روسیه داشته است، مجبور به استعفا شد.

در گزارش های خبری آمده است که فلین یکی از مظنونان اصلی در تحقیقات مربوط به تبانی تیم ترامپ با روسیه بوده است. البته ترامپ حتی پس از برکناری فلین نیز از وی به خاطر خدمت به کشور تقدیر کرده و رسانه های خبری را به رفتار غیرمنصفانه با وی متهم کرده است.

کاخ سفید برای برکناری فلین تنها 18 روز منتظر ماند. روبرت مولر دادستان ویژه و مستقل پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است و به نظر می رسد فلین هنوز یک شخصیت اصلی در این تحقیقات خواهد بود.

کتی والش معاون کارکنان کاخ سفید

30 مارس

والش پس از آن از سمت معاون کارکنان کاخ سفید کناره گیری کرد که طرح اصلاح قانون اوباماکر از سوی دولت ترامپ نتوانست حمایت کافی را برای تصویب در مجلس نمایندگان کسب کند.

رینس پرایبوس رئیس کارکنان کاخ سفید و سایر مقام ها تاکید کرده اند که والش بنابر تصمیم شخصی اش تصمیم به کناره گیری از این سمت گرفته است.

جیمز کومی رئیس اف بی آی

9 می

یکی از شوکه کننده ترین لحظات ریاست جمهوری ترامپ، تصمیم وی برای برکناری جیمز کومی بوده است، کاراکتر مهم و اصلی در کمپین ریاست جمهوری 2016. مدیر اف بی آی از طریق رسانه های خبری متوجه شد که از این سمت برکنار شده است.

برکناری کومی یک مساله جنجالی بود چرا که ترامپ اعلام کرد کومی به خاطر نارضایتی اش از روند تحقیقات اف بی آی درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 از این سمت برکنار شده است.

به اعتقاد مخالفان و منتقدان، برکناری جیمز کومی تلاشی از سوی ترامپ بوده است تا تحقیقات مربوط به روسیه را سرپوش بگذارد.

مایکل دوبکه مدیر رسانه‌ای کاخ سفید

18 می

استراتژیست سابق جمهوریخواه که روابط مستحکمی با شخصیت های سیاسی این حزب داشت، پس از سه ماه کار به عنوان مدیر رسانه ای کاخ سفید استعفا کرد.

به نظر می رسد دوبکه نتوانسته است در طول فعالیتش ارتباط سازنده ای را با سایر مقام های ارشد کاخ سفید ایجاد کند و نسبت به توئیت های ترامپ نیز انتقاداتی داشته و نتوانسته با این مساله کنار بیاید.

یک استراتژیست نزدیک به دوبکه در این باره گفت: این 100 درصد ایده شخصی دوبکه بوده تا از این سمت استعفا کند.

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید

21 جولای

اسپایسر نخستین معترض جدی نام گرفت که از دولت ترامپ استعفا کرده است. وی استفعای خود را پس از آن تقدیم کرد که ترامپ تصمیم گرفت آنتونیو اسکاراموچی را به عنوان مدیر رسانه ای کاخ سفید جانشین دوبکه کند.

مایکل شورت دستیار رسانه‌ای کاخ سفید

25 جولای

استعفای مایکل شورت به خاطر دوره 10 روزه مدیریت اسکاراموچی در کاخ سفید بود. وی پس از آن استعفا کرد که اسکاراموچی در مصاحبه ای با پلیتیکو تاکید کرد که قصد دارد او را به خاطر درز اطلاعات کاخ سفید برکنار کند.

رینس پرایبوس، رئیس کارکنان کاخ سفید

28 جولای

برکناری پرایبوس ماه ها شایعه شده بود، آن هم به خاطر درز اطلاعات محرمانه از داخل کاخ سفید. متحدان ترامپ به شدت از عملکرد پرایبوس انتقاد کردند و وی را یک رئیس ضعیف کارکنان کاخ سفید دانستند.

پرایبوس یک روز بعد از انکه تلاش دولت ترامپ برای لغو قانون اوباماکر در سنا با ناکامی روبرو شد، شغلش را از دست داد.

آنتونی اسکاراموچی، مدیر رسانه‌ای کاخ سفید

31 جولای

اسکاراموچی تنها 10 روز در کاخ سفید فعالیت کرد ولی عجب 10 روزی داشت.

در طول مدت کوتاهی که وی مدیر رسانه ای کاخ سفید بود، درهای خروجی کاخ سفید به اسپایسر و پرایبوس نشان داده شد و آنها اخراج شدند. وی تهدید کرد که عاملان اصلی درز اطلاعات کاخ سفید را اخراج خواهد کرد و انگشت اتهام خود را به سوی پرایبوس و استیو بنون استراتژیست ارشد کاخ سفید نشانه گرفت.

استیو بنون، استراتژیست ارشد کاخ سفید

18 آگوست

خروج بنون از کاخ سفید روشن ترین نشانه از ظهور یک دوره جدید در کاخ سفید تحت مدیریت ژنرال جان کیلی است. رهبر سابق وبسایت خبری بریتبارت از سوی بسیاری از حامیان ترامپ، پشتیبانی می شد و کمتر کسی انتظار خروج وی را از تیم ترامپ داشت.

البته کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که کیلی و بنون بر سر تاریخ خروج بنون از کاخ سفید به توافق مشترک دست یافته اند.

بنون از طراحان اصلی سیاست های مهاجرتی ترامپ بوده است، سیاستی که منجر به ممنوعیت موقت ورود مهاجران از کشورهای اسلامی شد.

سیاستین گورکا، معاون دستیار رئیس جمهور

25 آگوست

هنوز مشخص نیست که آیا مشاور سابق مقابله با تروریسم کاخ سفید –همان طور که خودش ادعا دارد- استعفا کرده است، یا توسط جان کیلی اخراج شده است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای مبهم اعلام کرده است که گورکا از این سمت استعفا نکرده ولی دیگر در کاخ سفید فعالیت نمی کند.

گورکا پس از کناره گیری از کاخ سفید به وبسایت خبری بریتبارت بازگشته است، جایی که قبلا به عنوان سردبیر بخش امنیت ملی فعالیت داشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید