آغاز دوباره رقابت اتمی در جهان؟ / آزمایش هسته ای در دو سوی پاسیفیک + اینفوگرافی

کدخبر: ۱۸۱۴۸۶
اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا و نیروهای هوایی این کشور، دو بمب هسته‌ای فاقد مواد منفجره را در صحرای نوادا آزمایش کردند. در همین حال منابع خبری کره جنوبی نیز اعلام کردند که کره شمالی برای انجام یک آزمایش هسته ای جدید آماده می شود.
آغاز دوباره رقابت اتمی در جهان؟ / آزمایش هسته ای در دو سوی پاسیفیک + اینفوگرافی

به گزارش تسنیم به نقل از نشریه لس‌آلاموس دیلی‌پست، اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا با همکاری نیروهای هوایی ارتش این کشور، تست پرتاب دو بمب هسته‌ای بدون پیشران از نوع B61-12 را با موفقیت انجام داده‌اند. این بمب‌ها در میدان آزمایش تونوپاه در صحرای نوادا پرتاب شده‌اند.

بمب اتم B61-12

این بمب‌ها که حاوی مواد منفجره هسته‌ای نبودند، با استفاده از جنگنده‌های F-15 نیروی هوایی - که از پایگاه نلیس برخواستند - پرتاب شده‌اند. هدف این آزمایش ارزیابی عملکرد این بمب‌ها و توان جنگنده‌ها برای حمل و پرتاب آن‌ها بوده است.

در همین حال یک نهاد اطلاعاتی کره جنوبی هشدار داد که انجام یک آزمایش هسته‌ای توسط کره شمالی در آینده نزدیک بسیار محتمل است.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه اکسپرس، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی (NIS) با استناد به عکس‌های ماهواره‌ای هشدار داد که احتمال وجود یک انفجار هسته‌ای در سایت پیونگ ری محتمل است.

این نهاد اطلاعاتی تایید کرده است که انجام یک آزمایش هسته‌ای در روزهای آتی محتمل است.

کارشناسان معتقدند که کار آماده‌سازی دو تونل انجام تست هسته‌ای تکمیل شده است و سوهون رییس NIS هشدار داده که احتمال انجام یک آزمایش هسته‌ای در 9 سپتامبر وجود دارد.

9 سپتامبر روز پایه‌گذاری رژیم کنونی کره‌جنوبی است و پیشتر نیز کیم جونگ اون یک آزمایش هسته‌ای را در این روز انجام داده است.

تصویر واقعی از بمب اتم B61-12 آمریکا

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید