سه روش پرداخت غیرحضوری نذورات قربانی خیران و حجاج

کدخبر: ۱۸۱۶۱۳
مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی مشارکت‌های کمیته امداد از آمادگی این نهاد برای دریافت نذورات قربانی مردم در روز عید قربان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوالقاسم رستگار،با اشاره به اینکه کمیته امداد امسال نیز آمادگی دارد نذورات قربانی نیکوکاران را در روز عید قربان دریافت و میان نیازمندان توزیع کند،گفت: سال‌های گذشته عید قربان، فقط یک برنامه در یک روز خاص بود اما امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام مساجد، مراکز نیکوکاری، دامپزشکی‌ها، شهرداری‌ها، دفاتر اصلی کمیته امداد در سراسر کشور و میادین عرضه و ذبح گوسفند شناسایی و از سوی این نهاد به عنوان پایگاه‌های جذب نذورات مردمی در نظر گرفته شده است.

رستگار با اشاره به اینکه نیکوکاران می‌توانند به سه روش‌ نذورات قربانی خود را در اختیار کمیته امداد قرار دهند، توضیح داد: در شیوه نخست، فرد می‌تواند مبلغ نقدی نذر قربانی خود را از طریق شماره گیری کد USSD #۱*۸۸۷۷* واریز و به شماره حساب ۳۳۳۳ نزد بانک ملی پرداخت یا از طریق اپیلیکیشن سکه و یا مراجعه به سایت emdad.ir به راحتی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین خیران می‌توانند با مراجعه حضوری به پایگاه‌های کمیته امداد در سطح کشور دام زنده خود را اهداء کنند،و روش دیگر اینکه شخص پس از ذبح قربانی، نذورات خود را به صورت بسته‌بندی به این نهاد تحویل دهد تا میان نیازمندان توزیع شود .

رستگار با اشاره به اینکه طرح احسان زائر به منظور جذب مشارکت حجاج برای یاری رساندن به نیازمندان انجام می شود، گفت: زائران سرزمین وحی نیز می‌توانند قبل از سفر یا پس از بازگشت به کشور، کمک‌های نقدی،غیرنقدی و قربانی‌های خود را از طریق کمیته امداد به دست نیازمندان واقعی برسانند.

وی با بیان اینکه امسال اولویت اعطای نذوارت قربانی با سالمندان، زنان سرپرست خانوار، کودکان یتیم و محسنین و خانوارهای دارای بیمار صعب العلاج است، گفت: با توجه به نبود امکانات برای نگهداشت گوشت قربانی، پس از نیاز سنجی اولیه، خانوارهای نیازمند برای توزیع سریع این نذورات شناسایی شدند.

مدیرکل انفاق صدقات و امور اجرایی مشارکت‌های کمیته امداد مجموع نذورات قربانی مردم در سال گذشته را حدود ۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : این حجم از نذورات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴، ۱۶ درصد رشد داشته است.

رستگار با اعلام اینکه بیشترین قربانی جمع‌آوری شده در سال ۹۵ مربوط به استان‌های فارس، کردستان و آذربایجان غربی بود گفت: رقم پرداخت نذورات در استان فارس سه میلیارد و ۷۶۵ میلیون تومان، استان کردستان سه میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان و استان آذربایجان غربی دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید