راهی موثر برای کاهش مصرف اینترنت

کدخبر: ۱۸۱۷۴۲
یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان امروزه، تلگرام است که می تواند این اپلیکیشن یکی از عواملی باشد که باعث می شود بسته اینترنت شما زود تمام شود. تلگرام کاربران زیادی دارد و اگر از جمله کسانی باشید که زیاد با این اپلیکیشن سر و کار دارید، باید مصرف اینترنت آن را چک کنید تا از دانلود خودکار برنامه ها جلوگیری کنید و به کاهش مصرف اینترنت خود کمک کنید.
راهی موثر برای کاهش مصرف اینترنت

این برنامه کاربردی علاوه بر مزیت هایی که دارد می تواند به سرعت حجم اینترنت شما را تمام کند.هر چه میزان کانال ها و گروه هایی که در آن باشید،بیشتر باشد، حجم مصرف اینترنت هم بالاتر می رود.

شما به داخل هر گروه و کانالی که وارد می شوید به طور خودکار عکس ها، فیلم ها و موزیک هایی دانلود می شوند. شاید شما نخواهید تمامی عکس ها و ویدئوها را مشاهده کنید و یا حجم اینترنت شما پایین است و می خواهید فعلا دانلود نکنید. و یا زمان کافی برای مشاده تمامی عکس ها و فیل ها ندارید.

برای این کار تلگرام راه حلی را پیش روی شما گذاشته است تا اگر احساس می کنید زودتر از موعد حجم بسته اینترنت شما تمام می شود و یا می خواهید مدیریت بیشتری بر روی دانلود های خود داشته باشید، بتوانید دانلودهای خود را مدیریت کنید.

در تلگرام به صورت پیش فرض دانلود خودکار است و در صورت لزوم می توانید آن را غیر فعال کنید.دانلود خودکار به این معنی است که تلگرام برای دانلود ویدئوها عکس ها و یا فایل ها از شما سوالی نمی کند و در صورت اتصال شما به اینترنت تمامی فایل ها در تمامی کانال ها و گروه ها را دانلود می کند و از سوی حجم ویدئو ها و موزیک ها بالا می باشد

اما راه حل بسیار ساده است، تلگرام خود را باز کنید، وارد قسمت setting  و یا همان تنظیمات شوید. سپس گزینه data and storageرا بزنید.

در گوشی های اندرویدی، when using mobile dataبه معنی این است که زمانی که به اینترنت خط گوشی متصل اید و گزینه دوم when connected on wifiزمانی است که به شما به اینترنت وای فای متصل اید. هر یک را که بزنید پنجره ای باز می شود که عکس ها، ویدئوها، فایل، فایل های صوتی و GIFها را نوشته است. اگر از قبل غیر فعال نکرده باشید تمامی این گزینه ها تیک دار هستند. تنها کافی است علامت تیک تمامی آن ها را بردارید هم در قسمت Mobile dataو هم در قسمتconnected on wifi.

در گوشی های آیفون پس از این که وارد قسمت setting، بخش data and storageشدید تیک تمامی automatic photo download، automatic video downloadو automatic audio downloadرا هم در قسمت private chatو هم در گروه ها بردارید.

نکته دیگر این که برای تمامی اعضای خانواده که به اینترنت وای فای منزل متصل می شوند هم این کار را انجام دهید. تا از دانلود خودکار برنامه ها جلوگیری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید