ترکیه: نامزدهای انتخابات آلمان به جای سخنرانی علیه ترکیه به مشکلات اساسی خود بپردازند

کدخبر: ۱۸۲۱۳۷
ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: نامزدهای انتخابات آلمان به جای سخنرانی علیه ترکیه و اردوغان به مشکلات اساسی خود بپردازند.

به گزارش ایرنا، کالین روز دوشنبه طی مطلبی در صفحه توئیتر خود در واکنش به اظهارات مرکل و شولتز علیه ترکیه و اردوغان در مناظره انتخاباتی خود اعلام کرد: آنها بهتر است به جای این سخنان در خصوص مسائل اساسی آلمان صحبت کنند.

وی درباره لفاظی صدراعظم و رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان نوشت: این که در برنامه مناظره مرکل با شولتز، ترکیه و رجب طیب اردوغان محور اصلی مناظره بود، یک تصادف نیست.

وی همچنین نوشت: آلمان و اتحادیه اروپا نیازهای اساسی و فوری را نادیده گرفته و به ترکیه و اردوغان حمله کردند که این نشان دهنده محدود بودن زاویه دید آنها است.

وی بیان کرد: مخالفت اروپا با ترکیه باعث شده که آنها به جای رسیدگی به نیازها و مشکلات اساسی خود، سیاست 'ستیز' را وسیله ای برای راحتی کار خود انتخاب کنند و امیدواریم این فضای مشکل ساز در کوتاه ترین زمان ممکن تغییر یابد.

وی اضافه کرد: جوامعی که خود را بر اساس 'ستیز' تعریف می کنند، هیچ گاه نمی توانند هویت خود را بیابند و به همین دلیل متحمل آسیب های فراوانی می شوند و اگر جریان اصلی سیاست آلمان در مقابل پوپولیسم و بیگانه ستیزی گردن کج کند، تنها به تبعیض و نژادپرستی دامن می زند.

وی اضافه کرد: آلمان که به وضوح به روی سازمان های تروریستی چون پ.ک.ک و گروه گولن آغوش باز کرده است، آیا متوجه نیست که در حال حمایت از تروریست و کودتاگران است نه دموکراسی؟

وی ادامه داد: اینکه مرکل و شولتز در طول مناظره خود به تبعیض و افزایش نژادپرستی در آلمان اشاره ای نکرده اند، خود گویای آن است که سیاست آلمان به چه نقطه ای رسیده است و امیدواریم که این فضای مشکل سازی که روابط ترکیه - آلمان را قربانی دیدگاه سیاسی محدود خود کرده است، در اسرع وقت تغییر کند.

به گزارش ایرنا، آنگلا مرکل و مارتین شولتز نامزدهای صدر اعظمی در مناظره سیاسی شب گذشته خود به اظهار نظر در خصوص مسائل سیاسی داخلی و خارجی پرداختند، این مناظره از شبکه های مختلف آلمان پخش شد.

در مناظره شب گذشته، مارتین شولتز رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت که اگر به مقام صدراعظمی برسد، به مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا پایان خواهد داد.

وی همچنین بیان کرد: تنها زبانی که آقای اردوغان می فهمد این است که بگوییم 'کافی است'.

آنگلا مرکل صدر اعظم کنونی آلمان و رقیب وی در این مناظره گفت که لازم است با شخصی مانند اردوغان محکم صحبت کنیم اما باید با آنها صحبت کنیم چرا که نیمی از مردم ترکیه خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید