جزئیات تشخیص و تایید هویت پیکر شهید حججی

کدخبر: ۱۸۲۳۱۹
رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور جزئیات جدیدی از نحوه شناسایی پیکر شهید «محسن حججی» از طریق آزمایش DNA را تشریح کرد.
جزئیات تشخیص و تایید هویت پیکر شهید حججی

محمود تولایی رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران پویا, در خصوص مراحل تشخیص هویت پیکر مطهر شهید محسن حججی اظهار کرد: با بازپس گیری پیکر مطهر شهید حججی از دست تروریست‌های داعش, نمونه DNA و پروفایل ژنتیکی خانواده این شهید در مرکز ما تهیه شد و نمونه ژنتیکی پیکر مطهر شهید حججی در لبنان تهیه و برای ما  ارسال شد.

وی افزود: پس از تطابق این دو نمونه ژنتیکی, پروفایل ارسالی با پروفایل خانواده ها 100 درصد منطبق بود و هیچ ابهامی در تشخیص هویت پیکر مطهر شهید حججی وجود نداشت.

تولایی با اشاره به اینکه فرصت کافی برای تشخیص هویت پیکر این شهید وجود  داشت, گفت: اگر بر روی نمونه های خون و بافت تازه کار شود نتیجه این آزمایش یک روزه قابل اعلام است و اگر بافت استخوان تازه وجود داشته باشد 2 الی 3 روزه قابل تشخیص است ولی اگر بافت قدیمی باشد, اعلام این نتایج زمانبر خواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک نور بیان کرد: با توجه به اینکه وقتی چند روزی از زنده بودن انسان می‌گذرد سلول ها از بین می‌رود و دچار تجزیه و تخریب می‌شود و آن چیزی که پای برجا می ماند نمونه های استخوانی است, بر همین اساس نمونه ژنتیکی استخوانی از پیکر شهید حججی انجام شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید